خسرو ساکی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ملی برای ارتقاء سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی به خانواده ها در مدارس البرز در سال تحصیلی 97-96 به اجرا درآمد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح به جامعه هدف آموزش های خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان به انواع بیماری ها در مدارس داده می شود، اظهار کرد: طرح تربیت سفیران سلامت با محوریت مدارس برای اجرای برنامه های ارتقای سلامت و آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه دانش آموزان و اولیاء برای انجام راهکارهای خود مراقبتی در سراسر کشور به عنوان یک طرح مهم آموزشی - سلامتی مطرح است.
وی خاطر نشان کرد: سازماندهی برنامه های مختلف در چارچوب این طرح ملی دراولویت برنامه های تعریف شده در برنامه سالانه مدارس استان البرز قرار گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این طرح علاوه بر سلامت دانش آموزان به سلامت خانواده های آنان نیز توجه شده زیرا دانش آموزان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه هستند.
ساکی یادآور شد: دانش آموزان پس از فراگیری نکات بهداشتی برای فرهنگ سازی روانه خانه و جامعه می شوند.
وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره سفیران سلامت در سطح آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی برگزار می شود، افزود: این جشنواره در بخش های خود مراقبتی، تغذیه سالم ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی ، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی اجرا می شود.
وی بیان کرد: دانش آموزان در این جشنواره با ارائه آثاری از جمله عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، مقاله ، داستان کوتاه و سرود شرکت می کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته 44 هزار دانش آموز در مدارس البرز تحت پوشش این طرح ملی قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: برای مجریان سفیران سلامت در مدارس البرز در سال تحصیلی 97-96 یک دوره 20 ساعته تخصصی برگزار شد و برنامه های این طرح ملی تا اردیبهشت ماه سال آینده در این استان ادامه دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.