خسرو ساکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شناسنامه دانش آموزی با هدف معرفی طرح های برتر پژوهشی دانش آموزان در حوزه علوم نوین تدوین و انتشار یافته است.
وی با بیان اینکه این مجموعه حاصل تلاش دانش آموزان فرزانه استان البرز است، اظهار کرد: دانش آموزان پژوهنده با هیچ ادعایی همواره در طریق کشف و حل پاره ای از مشکلات بشری با تراوش های کنجکاوانه فکری که محصولش ابداع و اختراعات بی شمار است گام برمی دارند که تحسین برانگیز است.
وی تصریح کرد: در این شناسنامه به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی(ره) ،مقام معظم رهبری ،رئیس جمهوری ایران و وزیر آموزش و پرورش در زمینه پژوهش به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اندیشه های ژرف ،تنها در قالب پژوهش ها پدیدار می شود، خاطر نشان کرد: در این شناسنامه به طرح های پژوهشی برتر دانش آموزان در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش و شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اشاره شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این شناسنامه در 210 صفحه به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پژوهش محور ضرورت جهان امروز است، یادآور شد: معلمان ،مدیران و دانش آموزان پژوهشگر امید آینده کشور است.
وی خاطر نشان کرد: در این مجموعه پژوهشی به عنوان طرح ، طراح ، استاد راهنما ، گروه علمی و نوع اثر که شامل مقاله ، دست سازه و ایده می باشد اشاره شده است .
ساکی گفت : 180 طرح پژوهشی برتر از دانش آموزان البرزی در این شناسنامه به چاپ رسیده است.
وی تصریح کرد: در این طرح 16 نفر از معلمان فعال در حوزه پژوهش آموزش و پرورش استان البرز مشارکت کردند.
وی تاکید کرد: انتشار این مجموعه نقش موثری در معرفی توانمندی های دانش آموزان به علاقمندان حوزه پژوهش دارد زیرا در 4 سال گذشته دانش آموزان ایران کوچک در جشنواره ها و مسابقات داخلی و برون مرزی موفق به کسب رتبه های برتر جهانی و کشوری در بخش علوم نوین شده اند.
لازم به ذکر است، این شناسنامه از سوی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز منتشر شده است.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819 /1535 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.