سید محمدرضا موسوی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید 'الّذین ان مکّناهم فی الارض اقاموا الصّلوة و اتوا الزّکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن‌المنکر'، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده اسلام در بین ملت ایران است.
وی اظهار داشت: برای داشتن جامعه ایده آل مطابق با قرآن، سیره نبوی و بیانات ائمه هدی علیهم السلام اجرای امر به معروف و نهی از منکر لازم است که همان نظارت عمومی مردم بر رفتار یکدیگر و حاکمان است و به طور قطع امر به معروف و نهی از منکر، وجه تمایز جامعه اسلامی از جوامع دیگر است.
دبیر قرار گاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تاکید بر اینکه در قانون اساسی اصل وجود سپاه، حفاظت و نگهداری از انقلاب اسلامی و ارزش های آن است، تصریح کرد: در سطح قانون اساسی نیز وظیفه سپاه، امر به معروف و نهی از منکر به منظور حمایت از انقلاب اسلامی است و بسیج نیز با توجه به اینکه در زیر مجموعه سپاه قرار دارد، بنابراین از نظر قانونی، بسیج یک نهاد موظف برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در همه اقشار و زوایای مختلف است.
وی خاطر نشان کرد: برای فرهنگ سازی، امر به معروف و نهی از منکر زبانی از برنامه های پیش روی می باشد و این یک تکلیف قانونی است و بسیج نیز بر این اساس آموزش آتی و سازماندهی می کند.
موسوی زاده اظهار داشت: بسیج می تواند به عنوان یک نهاد عمومی مردمی مطالبات عدالتخواهی در جهت انقلاب اسلامی از حکومت داشته و نمایندگی مردم را در این موضو داشته باشد و در تبصره این قانون عمل امر به معروف را تبیین کرده و بسیجیان را ضابطین خاص امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.
وی در پایان بیان کرد: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با تشکیل و تعیین رابطین امر به معروف و نهی از منکر در تمام نواحی بسیج و باهدف شکل دهی و ایجاد امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک فرهنگ عمومی با تمرکز پایگاه ومحوریت مسجد آموزش های مناسبی را برنامه ریزی کرده است که امیدواریم در ابعاد آموزش دبیران و ضابطان قضایی امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.