مجلس بزرگداشت "آیت‌الله قاضی طباطبایی" با حضور عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از مردم و مسئولان استان، در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، به مناسبت دهم آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب "حضرت آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی"، مراسم بزرگداشت «نخستین شهید محراب» با حضور حجت الاسلام آل هاشم، استاندار آذربایجان شرقی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از مردم ولایتمدار تبریز برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه اصلی‌ترین وظایف انسان‌ها امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امر به معروف یعنی اینکه مردم نسبت به ارزش‌های متعالی بی‌تفاوت نباشند؛ متاسفانه امروزه در جامعه منکرها بیشتر از معروف ها به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین علت اجرایی نشدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شدن افراد معروف است، بنابراین تمامی ملت ایران موظف هستند برای مقابله با این موضوع حساسیت نشان دهند تا امور معروف در جامعه گسترش یافته و از وقوع منکرها جلوگیری شود.


بر اساس این گزارش؛ آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی «اولین شهید محراب»، مجاهد نستوه و اسوه جهاد و شهادت برای عموم ملت ایران است که در دهم آبان 1358 شمسی، مصادف با عید قربان، نماز عید را اقامه کرد و در همان شب در راه مراجعت به منزل توسط منافقین مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.