دکتر شهروز یزدانی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس منطقه ای علمی گزارش های موردی بالینی که صبح چهارشنبه با هدف بررسی وضعیت بیماری ها ی بالینی در کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز شد، در گفت وگو با ایرنا افزود: در این کنفرانس کارشناسان بیماری های قلب وعروق، مغز و اعصاب، بیماری های داخلی و بیماری خون مورد بررسی قرار می دهند.
وی گفت: کنفراس مذکور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت تحقیقات فناوری استان البرز برای اولین بار در کشوربرگزار می شود.
وی بیان داشت: در این کنفرانس با موضوع گزارش موردی بالینی با درگیری پنج گروه آموزشی بالینی ، شامل گروه های قلب،داخلی، مغزو اعصاب، عفونی و پرستاری از 8 ماه پیش اطلاع رسانی شد.
وی خاطر نشان کرد: طی این مدت دبیرخانه ای برای ارسال آثار و مقالات با موضوعات یاد شده تشکیل شد و مقالات به این دبیر خانه ارسال شد .
این مسئول با اشاره به اینکه 160 مقاله در خصوص گزارش های موردی بالینی به دبیر خانه کنفرانس ارسال شد، گفت:طی جلسات متعدد کمیته های ملی و اجرایی حدود 30 سخنرانی برای امروز برگزیده و 70 مقاله به صورت پوسترنیز انتخاب شد.
یزدانی اظهار داشت: تلاش براین است که بهترین راهکارها برای شناسایی و کنترل این بیماری ها داشته باشیم.
وی بیان داشت: این کنفرانس یکروزه است و تلاش می شود کنفرانس مذکور در دوره های بعد سه روزه و به صورت ملی و سپس فراملی و منطقه ای هم برگزارشود.
وی در خصوص گزارش های موردی بالینی گفت: این بیماری های، حین درمان بیماران شناسایی می شوند و عمدتا موارد نادری است که شناخته شده نبوده واستاندارد ندارند و شیوع آن ها در حد یک در میلیون است.
وی ادامه داد: تومورهای قلبی نمونه های این بیماری ها است که حین عمل جراحی شناسایی می شود.
دراین کنفرانس یک روزه مقالاتی از شهرهای قزوین، کاشان و تهران ارائه شد.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.