به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم سه شنبه شب در نخستین همایش تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری که در فرهنگسرای امام علی شهر هشتگرد برگزار شد، به شاخص های اسلام ناب محمدی (ص )اشاره کرد و افزود: تفاوت اسلام ناب محمدی (ص ) با انواع اسلام آمریکایی در شناخت اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میسر می شود.
وی اظهار داشت: با مراجعه به سخنرانی های 14 خرداد مقام معظم رهبری در سال های گذشته می توان به شناسایی این شاخص ها پرداخت.
ذوعلم ادامه داد که دین اسلام و نبی مکرم اسلام (ص) مسیر خاصی بر روی تفکر، اندیشیدن وآزاد اندیشی داشتند و آن را می توان در تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، حوزه ها و حوزه های فرهنگی یافت.
وی، انقلاب اسلامی را یک مسئله جهانی دانست و افزود: امروزه دیدگاه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در کشورهای آمریکای لاتین ضمن مطالعه و ترجمه بر روی آن فکر می شود که اگر در درون کشور، در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه به آن نپردازیم به مرور زمان سست خواهد شد.
معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اضافه کرد: وظیفه انسان انقلابی شناخت فکر و اندیشه اصلی اسلام است و این اندیشه را می توان از رهنمود های حضرت امام خامنه ای و امام راحل (ره) پیدا کرد و انقلاب اسلامی را انقلابی عقلانی دانسته و آرمان ها و اهداف انقلاب را نیز عقلانی دانست و به لزوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر تمدن نوین غرب پی برد.
ذوعلم تاکید کرد که برای هر انسان مومن انقلابی الزامی است که تفکر انقلابی را بشناسد و آن را عنوان زیرساخت اندیشه خود سازد و همانگونه بیندیشیم که مقام معظم رهبری می اندیشند.
وی، حضور در نماز جمعه، نماز جماعت، حضور در مناسبت های اسلامی و انقلابی، تلاش کار و تدبیر برای حل مشکلات مردم و برای پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه، مطالعه، درس خواندن و تلاش علمی در کنار حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی را از ملزومات شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر غرب عنوان کرد.
ذوعلم گفت: ما باید بتوانیم کلام امام راحل و مقام معظم رهبری را بر اساس پشتوانه هایی که در روایات و در کلام معصومین (ع ) وجود دارد ، خوب نشر کنیم و به عنوان خطوط فکری تلقی نمائیم.
وی بیان داشت که مقام معظم رهبری علاوه بر صفات موجود، یک اندیشمند عمیق نو اندیش، مجتهد و راه گشا در جهان اسلام است.
وی گفت: وظیفه ما با وجود در اختیار داشتن منابع، شناخت مولفه ها و تشکیل حلقه های مبارزه است.
این مسئول بیان داشت: نگاه ما به تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری باید به عنوان یک نظام اندیشه ای و نظام فکری دارای استدلال از قبل انقلاب تا به حال باشد.
وی اظهار داشت: اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری یک اندیشه انسانی و بشری محض نیست بلکه اندیشه ای الهی و متکی بر منابع وحیانی است و برگرفته از منابع دینی با نگاه اسلام ناب می باشد و در مقابله با تعاریف دیگر از اسلام برآمده است.
ذوعلم در پایان جامعه دارای تفکر، بصیرت، اندیشه ورزی و اهل تحقیق را دور از تردید و تزلزل دانست و این شاخص ها را وحدت آفرین و انسجام بخش و باعث پیشرفت های روز افزون فرهنگی ، علمی و سیاسی عنوان کرد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.