به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمدباقرنوبخت»، صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور «دکترمحمدعلی نجفی»استاندارالبرز، معاونان و جمعی از مدیران استان، در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: لایحه بودجه دولت 15 آذر ماه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این لایحه بنا به اقتضاعات و ضرورت هایی که در سالهای گذشته اتفاق افتاد کاملا متفاوت از سنوات گذشته است و 11 موضوع متفاوت در آن لحاظ شده است.


* البرز استان مهمی برای دولت است/ تصویب بیش از 77 میلیارد تومان اعتبارویژه استان البرز
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: استان البرز که استان مهمی برای دولت است و در بودجه سال آینده به صورت مشخص ارقام متفاوتی را با بودجه سالجاری خواهد داشت و به ویژه در شاخص های اقتصادی بالغ بر 77 میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این اعتبار برای 7 طرح می باشد که 5 طرح آن استانی و 2 طرح نیز ملی می باشد.
*افزایش اختیارات استانها با سیاست تمرکز زدایی در دولت
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در راستای تمرکز زدایی و تفیض اختیارات به استان ها بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی را در دستور کار جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استانها قرار می دهیم تا استانها تصمیم بهینه بگیرند.
*افزایش اختیارات استانها با سیاست تمرکز زدایی در دولت
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در راستای تمرکز زدایی و تفیض اختیارات به استان ها بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی را در دستور کار جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استانها قرار می دهیم تا استانها تصمیم بهینه بگیرند.
نوبخت با اشاره به تفوبض اختیارات ملی در سازمان مدیریت و برنامه به استان ها ادامه داد: در بودجه سال آینده 20 واحد درصد، سهم استانها نسبت به روال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و 179 طرح ملی را به استانها واگذار خواهیم کرد تا با قدرت اختیاراتی که در داخل دارند، طرح ها با سرعت بیشتری کار سریع تر پیش رود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به آخرین اصلاحات در سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البرز استان مهمی برای کشور است.
وی در محور دیگری از سخنان خود با بسط اهمیت استان البرز و انتخاب استاندار این استان تصریح کرد: در هیات دولت برای هر استان که استانداری معرفی می شود به قایت آن استان ظرفیت ها شمارش می شود، ولی وقتی جایگاه البرز مطرح می شود برای همه اعضای هیات دولت این استان توجه بوده است.


*استاندارالبرز یک شبه استاندار نشده اند
وی همچنین با اشاره به سوابق استاندارالبرز افزود: دکتر نجفی استاندار باتجربه و با ظرفیتی هستند که مراحل مختلف کاری را پشت سر گذاشته اند.
نوبخت گفت: خیلی ها می توانند یک شبه راه طولانی را طی کنند اما استاندار البرز مدارج مختلفی را طی کرده اند و می توانند به دولت برای توسعه این استان کمک شایان توجهی داشته باشند.
وی افزود: در سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت خود را موظف می دانم که برای ارتقا شاخص های توسعه ای استان تلاش داشته باشم.
*تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری معاون رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: تخصیص اعتبار سال گذشته برای مصوبات رئیس جمهور اختصاص پیدا کرده است و این تخصیص را به نسبت اولویت ها ی زیرساختی بین استانها توزیع شده است. *اختصاص اعتبارات ویژه برای ایجاد زیرساخت های اداری البرز
وی در ادامه با بیان اینکه فرصت خوبی برای ارتقا شاخص های همه جانبه استان فراهم کرده ایم،گفت:
البرز استانی تازه تأسیس محسوب می شود و اقتضاعات خاص خود را دارد،بنابراین جدای از مصوبات ملی باید برای زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های اداری نیازهای اعتباری لازم را ببینیم.


*سایت اداری در استان البرز پایه گذاری شود
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این زمینه یکی از برنامه های محوری در استان البرز ایجاد زیرساخت های سایت اداری و پیش بینی زمین با اعتباراتی جدای از اعتبارات دیده شده قبل است که با توجه به اقتضاعات جدید التاسیس بودن البرز در نظر گرفته خواهد شد.
*نقش اول ایران برای حل و فصل مناقشه های منطقه ای
معاون رئیس جمهور در محور دیگری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی از گذشته تا امروز تصریح کرد: بسیاری از پیروزی ها با حضور ایران رقم خورده است، ایران امروز به عنوان قدرت بزرگ منطقه نقش تعیین کننده ای دارد و برای حل و فصل مسائل منطقه ای تأثیرگذار است. وی اضافه کرد: علاوه بر این در عرصه های علمی و فناوری نیز امروز ایران جزو قدرت های بزرگ اقتصادی در جهان محسوب می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه آینده درخشانی را در سایه تلاش و امید تجربه خواهیم کرد، ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور با توجه به کاهش درآمدهای نفتی متفاوت از قبل شده است،محدودیت منابع اعتباری در این سرفصل نسبت به سال 92 از 104 دلار به 48 دلار رسیده است .


*ایران کوچک به جایگاه واقعی خود در کشور نزدیک می شود
دکتر نوبخت در بخش دیگری با اشاره به تعبیرمقام معظم رهبری از کرج بعنوان "ایران کوچک" خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در مجموعه هیات دولت بکار خواهیم گرفت تا فرموده مقام معظم رهبری جامه تحقق گیرد و این استان که غنی از فرهنگ ها ی مختلفی از سراسر کشور است به جایگاه اصلی خود بعنوان ایران کوچک دست پیدا کند.
معاون رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: استاندار البرز برای ارتقای شاخص های توسعه استان از پشتیبانی و حمایت کامل دولت برخوردار است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797919
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.