به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، به ابلاغ بودجه سال 97 در مرداد امسال اشاره و اظهار کرد: تقریبا اوایل ابلاغ بودجه است و فرصت برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات عمرانی و جاری سال آینده وجود دارد.
وی با بیان اینکه 85 درصد بودجه سالانه کشور را ملی و 15 درصد آن را استانی تشکیل می دهد، یادآور شد: تقریبا نیمی از اختصاص بودجه بر اساس رایزنی و چانه زنی با سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های مختلف صورت می گیرد.
بازوند ادامه داد: اینجاست که مسئولان و مدیران استانی باید هنر خود را نشان داده و بتوانند سهم بیشتری را برای کرمانشاه جهت اجرای برنامه های و طرح های عمرانی در دست اقدام اخذ کنند.
استاندار کرمانشاه یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استان را جذب اعتبار عنوان کرد و افزود: هرقدر بیشتر بتوانیم اعتبار جذب کنیم در سال آتی با سرعت بیشتری می توانیم روند توسعه ای خود را دنبال نمائیم.
وی گفت: لازم است تا مدیران استان از هم اکنون رایزنی های خود را با وزارتخانه های مطبوع آغاز کنند تا بتوانند سهم بیشتری را جذب نمیاند چرا که وقتی لایحه بودجه 97 برای تصویب به مجلس برود و در آن سهم هر استان مشخص شود تقریبا کار خاصی نمی توان انجام داد.
بازوند گفت: هر جایی هم که لازم باشد بنده و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مدیران را همراهی و مکاتبات و پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، تعیین تکلیف مصوبات سفر مقام معظم رهبری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: یکبار برای همیشه باید تکلیف مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان مشخص شود.
وی با بیان اینکه اجرای این مصوبات از مطالبات مهم مردمی است، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا توان مضاعفی برای اجرای این مسئله مهم بگذارد.
بازوند گفت: ظاهرا در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه مصوب شده تا زمان رفع کامل مشکلات، سالانه سه هزار میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان اختصاص یابد که هنوز این امر محقق نشده است.
وی همچنین در پایان خواستار تعیین تکلیف پروژه های نیمه کاره عمرانی و اقتصادی استان شد و از مدیران خواست تا ظرف 10 روز آینده با جمع بندی این پروژه ها در حوزه کاری خود و ارسال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه، راهکارهای لازم برای جذب سرمایه جهت اجرایی کردن آن ها اندیشیده شود.
7458/3033 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.