دکتر سید محسن ابوترابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از کل فراورده های معدوم شده فقط 5 تن مربوط به ماه گذشته است، افزود: در ماه گذشته بیش از 7تن فرآورده های خام دامی در سطح استان ضبط شد که از این مقدار 5 تن با نظارت کارشناسان دامپزشکی معدوم سازی شده است.
وی اظهار داشت: این میزان فراورده ضبط شده در بازرسی های صورت گرفته از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی و مواد غذایی در استان البرز توسط کارشناسان و بازرسین دامپزشکی به دلیل تغییرات ارگانولپتیک انجام شد که این فراورده ها را برای آزمایش سلامت به آزمایشگاه ارسال کردند.
ابوترابی گفت: یکی از وظایف دامپزشکی بحث نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره بوده و بخش نظارت بر مراکز عرضه و توزیع اهمیت بالایی دارد و تمام مراکز تولید و بسته بندی این فرآورده ها با حضور مسئولین فنی دامپزشکی و ناظرین بهداشتی به صورت مرتب کنترل و رصد می شوند.
وی ادامه داد: همچنین بازرسین دامپزشکی نیز به صورت دوره ای از مراکز عرضه و توزیع بازدید و نظارت های لازم را اعمال می کنند تا از ورود فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف به چرخه خرید خانوارها جلوگیری بعمل آید.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز همچنین به آمار عملکرد 6 ماهه ابتدای سالجاری اشاره و گفت: در طی مدت مذکور بیش از 243 تن فرآورده های خام ضبط موقت و مقدار 36 تن انواع گوشت، مرغ و ماهی فاسد بدلیل تغییرات ارگانولپتیک و فاسد بودن معدوم سازی شده است.
وی در پایان از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی در واحدهای عرضه و یا فروش گوشت بدون لیبل و تاریخ تولید مراتب را با سامانه رایگان 1512 اطلاع رسانی کنند.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.