کامیار داهیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیم های کنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در راستای تامین سلامت عمومی و اجرای وظایف خود به بازدید و بازرسی مستمر در استان اقدام می کنند، گفت: امسال تعداد 48 هزار و 455 نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید شد.
وی با اشاره به اینکه از میان موارد بازدید شده 185 مورد غیربهداشتی تشخیص داده شد، افزود: امسال 97 مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند که در این راستا 91 مرکز تعطیل شده است.
داهیم، از نظارت بر استحصال 28 هزار تن گوشت سفید توسط اداره کل دامپزشکی استان با هدف تامین سلامت عمومی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: تعداد 14 میلیون قطعه مرغ گوشتی با نظارت بازرس های بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های طیور استان کشتار و روانه بازار شده است.
وی افزود: تمامی طیور کشتار شده در کشتارگاه پس از کنترل های لازم توسط بازرس های بهداشتی دامپزشکی، مجوز عرضه در بازار و مراکز عرضه محصولات دامی دریافت کرده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از 700 مرغداری مادر و تخمگذار است؛ این استان همچنین حدود 9 میلیون قطعه انواع دام و طیور را داراست که توانسته بخشی از نیاز داخل استان را تامین کند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.