عباس سلطانیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین موضوع در هدایت تحصیلی پایه نهم انتخاب رشته آگاهانه تحصیلی است که در سال تحصیلی 97-96 طبق برنامه سالانه کاری مشاوران تحصیلی در مدارس این استان شروع و در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از افت تحصیلی ، بیکاری در آینده و نارضایتی شغلی دانش آموزان پایه نهم و خانواده هایشان باید به موضوع هدایت تحصیلی نگا هی آگاهانه و تخصصی داشته باشند، اظهار کرد: بحث هدایت تحصیلی یکی از مباحث جدی نظام آموزش‌ و پرورش است.
وی تصریح کرد: شکوفایی استعداد، شناسایی رغبت وعلایق دانش آموزان از جمله شاخص های مهم در بحث هدایت تحصیلی را تشکیل می دهند که ضرورت دارد دانش آموزان به آگاهی لازم برای انتخاب رشته تحصیلی موردنظر در پایه نهم دست پیدا کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: رسیدن به آمار 38 درصد در زمینه تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها در سال تحصیلی 97-96 از دیگر برنامه های این استان است که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
سلطانیان اضافه کرد: هدایت تحصیلی بر اساس چهار رکن استعداد و علاقه دانش آموزان، امکانات موجود در آموزش‌ و پرورش و نیاز جامعه انجام می شود.
وی بیان کرد: طرح انتخاب رشته آگاهانه تحصیلی در البرز اکنون در 457 مدرسه متوسطه دوره اول توسط مشاوران تحصیلی در قالب نشست های آموزشی ویژه هدایت تحصیلی ، بازدید ها و مصاحبه های شغلی ، تحقیق و ... در حال اجراست.
وی گفت : هم اکنون در البرز 33 هزار و 670 دانش آموز در پایه نهم مشغول تحصیل اند که از این تعداد 16 هزار و 440 دانش آموز دختر و 17 هزار و 240 نفر پسر هستند.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.