فرشید علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چهار ساله گذشته دولت یازدهم با تخصیص اعتبارات ویژه به حوزه سلامت موجب شد تا اعتبارات بهداشت مدارس نسبت به سال های قبل ، صد درصد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: از سال 92 تا کنون شاهد افزایش اعتبارات بهداشت مدارس در کشور به ویژه در استان البرز هستیم که روند بستر مناسب را برای رشد شاخص های سلامت در بین افراد جامعه به ویژه دانش آموزان و خانواده ها بوجود آورد.
وی با بیان اینکه رشد چشمگیر اعتبارات حوزه سلامت به ویژه در آموزش و پرورش انقلابی را درحوزه سلامت دانش آموزی بوجود آورد ، خاطر نشان کرد: همه افراد جامعه هر کدام به نوعی شاهد رشد فزاینده اعتبارات در حوزه سلامت از جمله بیمه سلامت و خدمات بهداشتی شدند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در دولت یازدهم تعامل کاری بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشگی و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت که آثار مثبت آن در مدارس و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت دانش آموزان در دو کانون مهم خانه و مدرسه قابل مشاهده است .
علیزاده تصریح کرد: با افزایش اعتبارات بهداشت مدارس طرح های مهمی چون فلوراید تراپی ، توزیع قرص آهن ، توزیع قرص ویتامین و افزایش فعالیت های فیزیکی دانش آموزان در قالب کانون مدرسه ، حیات پویا و ... به اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی گذشته در اجرای برنامه های سفیران سلامت، پیشگیری از پدیکلوز، آهن یاری، پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک، محیط زیست ، ضمن خدمت و سلامت دهان و دندان دانش آموزان کارنامه موفقی دارد که امیدواریم همانند سال تحصیلی 95-1394 رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.
وی تاکید کرد: برتر شناخته شدن آموزش و پرورش البرز در این حوزه حاصل پشتکار و مسئولیت پذیری مراقبین سلامت ، مدیران مدارس ،کارکنان و اولیاء دانش آموزان است.
استان البرز در سال تحصیلی جدید بیش از 460 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.