بایرام محمودی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: همزمان با تشدید آلودگی هوا وتداوم وضعیت ناسالم و افزایش گرد و غبار با منشا خارجی، کارشناسان پایش اداره ضمن نظارت و کنترل نحوه فعالیت معادن نسبت به تعطیلی کلیه معادنی که از امروز فعالیت داشتند، اقدام کردند.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مراجع صدور مجوز، بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی اقدام به صدور مجوز معادن شن و ماسه جدید دراین منطقه می کنند، اظهار داشت: درحال حاضر معادن موجود درمنطقه تهران دشت بیش از نیاز استان توانایی تولید شن وماسه را داشته و دلیلی برافزایش بارگذاری جدید برغم اینکه ظرفیت قابل تحمل منطقه به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: اینگونه مجوزها مورد تایید این اداره نیست و به جهت فعالیت توام با آلایندگی، تردد ماشین آلات سنگین، عدم اصلاح جاده های دسترسی و ... ) این واحدها، عمدتا امکان کنترل آلودگی توسط متصدیان معادن میسر نیست و این موضوع موجب نارضایتی مراکز سکونتگاهی شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون شن چاله های رها شده دراین منطقه به محل تخلیه انواع زباله ونخاله های ساختمانی برای افراد متخلف شده، یادآور شدند که معضلات زیست محیطی و تبعات اجتماعی ناشی از فعالیت معادن فعلی واستقرار معادن جدید موجب شده که منطقه تهران دشت به عنوان یکی از کانون های اصلی گرد وغبار با منشا داخلی در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.