عباس سلطانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه تعالی مدیریت مدرسه طرحی برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی براساس فرآیندهای مختلف است که از3 سال پیش در مدارس متوسطه کشور اجرایی شده است.
وی کسب مهارت های زندگی و پیشرفت علمی دانش آموزان را از اهداف این طرح دانست واظهار کرد: دراجرای این طرح ، میزان رشد و کیفیت آموزشی مدارس مشمول طرح نقد و بررسی می شود.
سلطانیان تصریح کرد: طرح تعالی مبتنی بر پژوهش ، مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی، سند تحول و نگرش سیستمی وکارتیمی است.
وی اضافه کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه همزمان با سراسر کشور از سال 93 در برخی از مدارس این استان عملیاتی شده است.
وی در ادامه از این طرح به عنوان گامی مهم در جهت کیفیت بخشی و کیفیت سنجی از فعالیت های مدرسه بر اساس شاخص ها و استانداردهای تعریف شده یاد کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته شش مدرسه این استان در این طرح در ردیف 100 مدرسه برتر شناخته شده در کشور قرار گرفت.
سلطانیان یاد آور شد: طرح تعالی مدیریت مدارس در 11 درصد از مدارس کشور اجرا می شود که طی 2 سال گذشته نتایج خوبی را به همراه داشته است.
وی در ادامه به رتبه بندی مدارس در این طرح در سه سطح ممتاز، موفق و پویا پرداخت و تصریح کرد: دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه شهید زارع، هنرستان کار دانش دخترانه علامه امینی ،مدرسه ابتدایی دخترانه نرجس ،دبیرستان دوره دوم متوسطه دخترانه عصمت ، دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه علی بن ابیطالب (ع ) و مدرسه ابتدایی دخترانه تربیت 2 در طرح تعالی مدیریت مدارس حائز رتبه برتر کشوری در سال تحصیلی گذشته شدند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تعالی مدرسه در سال تحصیلی 97-96 در بیش از 80 درصد مدارس متوسطه دوره دوم البرز آغاز شده است ، یادآور شد: امسال همه مدارس متوسطه دوره اول تحت پوشش برنامه تعالی قرار دارند.
وی تاکید کرد: دراجرای این طرح، بهترین طرح ها، ایده ها و برنامه ها توسط مدیران مدارس استان البرز جمع آوری می شود.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.