مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان پسر در استان البرز، افزود: در سال تحصیلی 96-95 بیش از 13 میلیون دانش آموز، دروس تربیت بدنی را در مدارس کشور گذراندند که از این تعداد 4.5 میلیون نفر در مسابقات والمپیادهای ورزشی شرکت کردند.
وی هدف از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی در کشور را انجام کار تیمی و آموزش مدیریت با رویکرد تربیتی عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت های تابستانی این معاونت در قالب 3 محور، آموزش منابع انسانی و ارتقای منابع در حوزه ورزشی و بهداشتی، فعالیت های تابستانی کانون های درون و برون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر در مرحله کشوری برنامه ریزی و اجرایی شده است..
وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی ویژه تابستان با شرکت 19 هزار دانش آموز در سراسر کشور در حال برگزاری است.
حمیدی مشارکت همه جانبه دانش آموزان، معلمان، والدین، نهادها و دستگاه ها ی را در حوزه تربیت بدنی ضروری دانست.
وی اضافه کرد: 1.5 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی 96-95 در کانون های درون و برون مدرسه ای با هم رقابت کردند که از این تعداد 300 هزار نفر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.
وی گفت : پس از ارزیابی داوران، 19 هزار نفر به مسابقات دانش آموزی کشور در تابستان 96راه یافتند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرروش ادامه داد: پیش بینی می شود با رصدی که توسط فدراسیون های ورزشی مختلف در زمان برگزاری مسابقات تابستانی انجام می دهد بیش از هزار منتخب مسابقات برای شرکت در مسابقات بین المللی و المپیک های جهانی انتخاب شوند.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی در سطح جهانی پرداخت و افزود: در مدارس کشور به دنبال اجرای طرح های مختلف ورزشی هستیم تا شاهد مدال آوری دانش آموزان در عرصه مسابقات بین المللی و کشوری باشیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرروش عنوان کرد: در حال حاضر 192 مدرسه تخصصی ورزش در سراسر کشور فعالیت دارند.
وی گفت: استان البرز از یکم تا 17 شهریور، میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر کشور را بر عهده دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.