خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات کشوری در حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح دانش آموزی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علوم شناختی برگزار شد تا دانش آموزان در آینده آگاهانه این حوزه را برای تحصیلات عالی خود انتخاب کنند.
وی از علوم و فناوریهای شناختی به عنوان یک حوزه میان رشته ای که هدف آن مطالعه کارکردهای شناختی انسان است نام برد و اظهار کرد : علوم شناختی به فناوری اطلاعات کمک می کند تا محصولات آن تعامل بهتری با انسان داشته باشد که نمونه هایی از آن را در تلفن های همراه هوشمند امروز می توان دید.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دانش آموزان خلاق امروز، آینده درخشان حوزه شناختی را نوید می دهند.
ساکی در ادامه به آیین اختتامیه دومین دوره کارگاه های دانش آموزی علوم اعصاب شناختی در دبیرستان علامه حلی 1 تهران اشاره کرد و خاطر نشان شد: انتخاب 5 تیم در این دوره به عنوان برگزیدگان این رقابت ها نشان می دهد که ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد.
وی گفت: در این دوره از مسابقات تیم نورو فیزیولوژی از کرمان و تیم فرزانگان 3 کرج به طور مشترک رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: تیم نیوفولدر از تبریز و تیم فرزانگان 1 از مشهد رتبه دوم و تیم بیو فناوری روناش از دزفول رتبه سوم را از آن خود کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در این مسابقات 22 تیم دارای ایده برتر نیز شناسایی شدند.
ساکی ادامه داد: این مسابقات به سرپرستی دکتر 'عبدالحسین عباسیان' محقق پژوهشگاه دانش های بنیادی و با حضور بیش از یکهزار و 200 دانش آموز برتر و 213 دبیر در سال تحصیلی 96-95 آغازشد.
وی افزود: در این مسابقات 307 گروه دانش آموزی از سراسر کشور شرکت کردند که از این میان 33 گروه برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان فرزانگان 3 این استان به نام های صدف رحمانی ، فاطمه کاکایی ، سوگل کرمانیان و
الهه محمدی در این مسابقات برای البرز نشینان افتخار آفرینی کردند.
لازم به ذکر است استان البرز در سال گذشته رتبه چهارم را در مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی به دست آورده بود.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.