به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیز گیر روز پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی زائرا اربعین حسینی شهرستان ساوجبلاغ که با هدف برنامه ریزی برای پذیرایی از کاروان های پیاده اربعین برگزار شد، افزود پیاده روی اربعین، نماد وحدت و ولایتمداری است و اثرات فرهنگی و معنوی بزرگی در مردم و جوانان داشته است.
وی تصریح کرد: در بین معصومین(ع) و در معارف اسلامی هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است؛ اگر ولایت نباشد، نماز و دیگر عبادت های انسان بیهوده است.
وی به اجتماع میلیونی مردم در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این مراسم معنوی میلیون ها انسان عاشق و دلباخته سالار و شهیدان کربلا، عشق به ولایت را به نمایش می گذارند.
پالیز گیر ، با بیان اینکه برخی افراد توفیق حضور در پیاده روی اربعین را ندارند و اما دوست دارند در ثواب زیارت اربعین شریک باشند، گفت: یکی از راه های شریک شدن در ثواب پیاده روی اربعین، پذیرایی از این زائرین می باشد که باتوجه به اینکه موکب هایی توسط ستاد اربعین استان در عراق ایجاد شده است مردم می توانند در این امر شریک شوند.
فرماندار ساوجبلاغ افزود :تاکنون یک میلیارد ریال کمک نقدی و یک میلیارد و300 میلیون ریال کمک غیر نقدی جمع آوری شده که باز نیاز به توجه خیرین است .
در ادامه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوجبلاغ به ثبت نامه زائرین پیاده اربعین اشاره کرد و گفت: علاقه مندان به این سفرمعنوی بدون ویزا وارد خاک عراق نشوند.
محسن تک زارع با بیان اینکه تمام کمک های اهدایی به ستاد عتبات در کربلا و موکب ها ی مربوط به استان البرز ارسال می شود، گفت: امیدواریم مردم همچون سال های گذشته با اهداء نذورات نقدی و غیر نقدی خود همیار ستاد اربعین شهرستان باشند.
وی افزود: ما امسال برای ستاد اربعین به 500 میلیون تومان نیاز داریم.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.