محمد طالبی سرگروه کاروان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حرکات کاروان ما از صبح امروز آغاز شده و رفت و برگشت تا 25 روز به طول می انجامد.
وی ادامه داد: این کاروان 50 نفره برای چهارمین سال متوالی است که به عنوان اولین گروه از استان کرمانشاه عازم کربلای معلا برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) می شود.
طالبی گفت: پیاده روی این کاروان تا مرز مهران، هفت روز و از این مرز تا کربلا نیز هفت روز دیگر به طول می انجامد.
سرگروه اولین کاروان پیاده کرمانشاه به مقصد کربلای معلا خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته استقبال مردم به قدری بود که بیشتر اوقات شرمنده محبت های آنان می شدیم و از پاسخگویی به ابراز احساسات آن ها ناتوان بودیم.
وی گفت: وضعیت در خاک عراق نیز همین گونه است و به محض ورود با استقبال پرشور مردم این کشور روبرو می شویم و همه امکانات برایمان فراهم می شود.
طالبی در پایان اظهار کرد: در مراسم اربعین حسینی هر کسی با هر حاجتی به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آمده دست پر برگشته است و این مساله موجب می شود که افرادی که یکبار به زیارت آقا مشرف می شوند علاقه پیدا می کنند تا هر سال توفیق زیارت سیدالشهدا (ع) را پیدا کنند.
هر ساله بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) حضور پیدا می کنند و امسال نیز با بازگشایی مرز خسروی پیش بینی می شود بیش از 500 هزار زائر از طریق این مرز به کربلای معلا مشرف شوند.
امسال روز پنجشنبه 18 آبان مصادف با 20 صفر و روز اربعین حسینی (ع) است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.