مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقرار نمایندگان کنسولگری عراق در تبریز گفت: صدور روادید زائرین اربعین حسینی در تبریز از روز پنجشنبه شروع شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، امیر روحی‌ملکی در این خصوص اظهار کرد: تاکنون سه هزار و 200 نفر از این استان برای سفر به کربلا در اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: ثبت نام از زائران اربعین حسینی(ع) از اول شهریور ماه در سامانه سماح آغاز شده و با توجه به تجربه سال‌های گذشته و افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان در روزهای پایانی، از مشتاقان زیارت اربعین خواستاریم تا ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا امکان صدور روادید در حداقل زمان ممکن میسر شود.
روحی‌ملکی با بیان اینکه امکان تشرف به اربعین فقط از طریق دریافت روادید از سامانه سماح امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.
وی اظهارکرد: پوشش بیمه‌ای برای تمامی ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح اجباری بوده و تمامی زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور خواهند بود.
مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های ثبت‌نام سفر اربعین فقط به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود، از مشتاقان زیارت کربلای حسینی خواست در دفاتر غیررسمی ثبت نام نکرده و هیچگونه وجه نقدی پرداخت نکنند.
وی با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت کنسولگری عراق در تبریز گفت: در سال‌جاری برای تسهیل و تسریع خروج زوار، روادید زائرین به صورت انفرادی صادر شده و اعتبار ویزای اربعین از زمان صدور ویزا به مدت 90 روز می‌باشد که بر اساس این ویزا حداکثر مدت اقامت در خاک عراق نیز 30 روز خواهد بود.   روحی‌ملکی با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه‌ها از زمان خروج باید حداقل شش ماه باشد، بیان کرد: از زائرینی محترمی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اند، خواستاریم تا در اسرع وقت نسبت به واریز هزینه‌ها در سامانه اقدام کرده و مدارک خود را تحویل کارگزار انتخابی کنند تا مراحل اخذ روادید شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.