دکتر مهرداد بابایی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال جاری بر اثرحوادث ترافیکی 730 کودک در کشور قبل از رسیدن به سن مدرسه جان خود را از دست داده اند، افزود: حوادث ناشی از تصادفات و غرق شدگی از بیشترین علل مرگ کودکان زیر 6 سال درسال جاری بوده است .
وی خاطر نشان کرد: با رعایت یکسری اصول و نکات ایمنی و توجه به هشدارها و علائم بازدارنده محیطی توسط والدین می توان از بروز این حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کرد.
این مسئول با اشاره به 18 مهر ماه روز جهانی کودک که امسال با نام ' کودک ، ایمنی و سلامت ' نامگذاری شده ،
بیان داشت : کودکان سرمایه های آینده جامعه هستند و آنان نیاز به مراقبت و حفاظت دارند تا به رشد و بالندگی برسند و توان حفاظت از خود را به دست آورند.
به گفته وی از جمله اقدامات مهم، مؤثر و کم هزینه ای که در کاهش صدمات جبران ناپذیر همچون معلولیت، قطع عضو و مرگ کودکان می تواند نقش پر رنگی داشته باشد ، ' استفاده از صندلی کودک در خودرو ها است که البته محقق شدن و لزوم استفاده از این وسیله حیاتی برای کودکان نیاز به فرهنگ سازی، آموزش و مداخله سازمان های ذیربط از جمله راهنمایی و رانندگی و پلیس راه دارد.
به گفته وی، در این زمینه مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی البرز در اقدامی پیشگیرانه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی و پیشگیری از حادثه، به ایفای نقش خود پرداخته است .
امروز سه شنبه کارشناسان فوریت های پزشکی اورژانس 115 البرز با همکاری آموزش و پرورش استان در مراکز آموزشی و مهدهای کودک حضور یافتند و به آموزش کودکان و نوجوانان و والدین آنان پرداختند.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.