مهدی مهرور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، نفوذ سامانه بارشی با فعالیت فرابار شمالی و همراهی آن با امواج کم دامنه و کم و بیش ناپایدار سطوح میانی جو پیش بینی می شود.
وی تاکید کرد:بنابراین علاوه بر دستگاه های اجرایی و شهرداری ها باید هماهنگی لازم بین اعضای شورای بحران نیز صورت گیرد.
مهرور گفت: طی روزهای چهارشنبه الی پنجشنبه (12 لغایت 13 مهر ماه جاری) آسمان استان کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد شدید، کاهش نسبی دما، رعد و برق، بارش شدید و رگباری، در ارتفاعات بارش برف و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی به سبب بارش باران پیش بینی می شود.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مدیران دستگاه‌ها در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در همه موارد آگاه کنند.
وی همچنین برخودداری از توقف، اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت مسیل ها، رودخانه های فصلی و دائمی، مناطق مستعد سیلاب و دره های تند شیب کوهستانی و تردد در رود دره ها و جاده های منتهی به کوهستان به دلیل سیل، رانش و ریزش کوه و سنگ تاکید کرد.
مهرور گفت: توجه کافی به رخداد رعد و برق در فضای باز، بازبینی و تخلیه آبراهها و کانالها نیز با توجه به این شرایط جوی توصیه می شود.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.