فرامرز مهدوی اصل روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: البرز به لحاظ سرانه آموزشی در ردیف آخر استان‌های کشور قرار دارد به گونه ای که سالانه باید 450 کلاس در این استان ساخته شود تا پاسخگوی جمعیت دانش آموزی آن باشد.
وی با اشاره به اینکه هر ساله البرز با رشد جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجر پذیری روبرو است، اظهار کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 8.5 متر مربع است اما سرانه فضای آموزشی در استان البرز 3.5 مترمربع است.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز البرز ادامه داد: بر اساس اعلام آموزش و پرورش البرز رشد جمعیت دانش آموزی در این استان 3.6 درصد است.
مهدوی با بیان اینکه البرز با کمبود 8 هزار کلاس درس مواجه است، یادآور شد: بیشتر کلاس های درسی که در سال های اخیر در این استان احداث شده به همت خیرین بوده است.
وی اضافه کرد: کمبود اعتبارات دولتی یکی از دیگر دلایل کمبود فضای آموزشی در این استان را تشکیل می دهد.
مهدوی گفت: استان البرز متراکم ترین کلاس های درس را در کشور دارد که برای تامین فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نیاز به کمک خیرین مدرسه ساز و کمک های مردمی با هر توان مالی داریم.
بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش استان البرز تراکم کلاس های درس در این استان 35 نفر است و در برخی مناطق تا 40 نفر هم می رسد.
وی تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی در البرز ناشی از انباشته شدن مشکلات طی چندین سال گذشته است که هر ساله بر این مشکل اساسی به دلیل مهاجر پذیر بودن استان اضافه می شود.
استان البرز در سال تحصیلی جدید بیش از 463 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.