به گزارش خبر آنلاین، دکتر مهراب رجبی در گفتگو با آیین باور اعلام کرد : امسال روزملی البرز مصادف شده است با یکصدمین سال تاسیس دبستان "برزگران" به سال 1296 در کرج . این مدرسه بعدها به مدرسه فلاحت سپس مدرسه کشاورزی و بعدنیز به دانشکده کشاورزی تغییر کاربری و ماهیت داده و امروز یکی از برجسته ترین قطب های علمی کشاورزی کشور است .
20 مهر ماه که روز حافظ شیرازی نیز هست،با حضور بزرگان و اندیشمندان ،همچنین مدیران استانی بزرگداشتی برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن در خبرها اعلام خواهد شد.
امضای تفاهم نامه ای بین بنیاد البرزشناسی به ریاست دکتر مهراب رجبی و ایرج حسابی رئیس بنیاد پرفسور حسابی از برنامه ای این روز بزرگ خواهد بود.

سال گذشته به دلیل تقارن عاشورای حسینی و روز ملی البرز این یادمان برگزار نشد . امسال نیز به حرمت سالار شهیدان جشنی برگزار نمی شود و تنها بزرگداشت این روز مهم در تقویم البرز نشینان در برنامه خواهد بود.
گفتنی است محدوده‌ای که امروز شهر کرج نامیده می‌شود، در گذشته شامل روستاهایی تابع حوزه کن، شهرستان شمیران، ساوجبلاغ و شهریار بوده است و کلاک، سرجو، حصار، وسیه، باغ پیر، بیلقان، حسین‌آباد بیلقان، علی‌آباد پرگیرک، تپه مرادآباد، بیدستان، صحرای ویان، جوادآباد، نهر رستم، دره دروا، حسن‌آباد، حاجی‌آباد، صوفی‌آباد، وهرجرد (ورگرد)، دلمبر، حیدرآباد، میان‌جاده، شنبه‌دژ، نوزمین، سیاه کلان، کسین، کارخانه قند، حسین‌آباد مهرشهر، پیشاهنگی، گلدشت، جو مردآباد، سرحد آباد، آسیا برجی، سرآسیاب، ده کرج، حسین‌آباد راه‌آهن، شهر صنعتی، اطراف امامزاده طاهر و امامزاده حسن، باغ فلاحت و مناطق دیگری که درسال‌های اخیر در محدوده شهر کرج قرار گرفته بوده است .
سال ۱۳۸۹ خورشیدی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، شهر کرج به همراه ۳ شهرستان دیگر در قالب استان البرز نام گرفت.نماد جانوری استان عقاب طلایی و نماد گیاهی آن درهورس است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 751449
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.