رضا نجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات بازسازی کارخانه قند شمال خوزستان عملا از سال 1394 آغاز شد افزود:دولت یازدهم به منظور احیا و راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان پارسال 200 میلیارد ریال اعتبار از محل صرفه جویی یارانه ها پرداخت کرد.
وی اظهار داشت: با پیگیری فرمانداری و جدیت استاندار خوزستان و حمایت نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ، دولت اخیرا با پرداخت 100 میلیاد ریال اعتبار دیگر به این کارخانه موافقت کرد.
نجاتی کل اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و راه اندازی مجدد این کارخانه را افزون بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:در نخستین گام 200 میلیارد ریال اعتبار پارسال به بازسازی این کارخانه اختصاص یافت و هزینه شد.
فرماندار شهرستان شوش گفت: راه اندازی این کارخانه رونق کشاورزی، اشتغال و تولید را در شهرستان شوش و شمال خوزستان به دنبال دارد.
در آستانه برداشت چغندر قند در خوزستان کشاورزان منطقه همچنان چشم انتظار راه اندازی مجدد کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان برای تحویل محصول می باشند.
با راه اندازی کارخانه قند دزفول ، محصول چغندرقند کشاورزان خوزستانی در این کارخانه تبدیل به شکر شده و دیگر نیازی به حمل و انتقال محصول چغندرقند به کارخانه های تولید شکر در سایر استانهای کشور نیست.
برداشت 700 هزار تن محصول چغندرقند منطقه شمال خوزستان بتدریج آغاز شده و در روزهای آینده شتاب می گیرد.
بیش از 10 هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی استان خوزستان در سال زراعی جاری به کشت چغندرقند اختصاص یافته که عمده محصول کشت شده در شمال خوزستان و شهرهای دزفول،اندیمشک ،شوش و شهرهای اطراف آن است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی**انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.