رفیع یگانه مظهر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز 120 تیم نظارتی در سطح استان به صورت مستمر و شبانه روزی فعالیت و گشت زنی داشتند.
وی اظهار داشت: با توجه به انگیزه تغییرکاربری اراضی و باغات در سطح استان و بر اساس سیاست های کلان سازمان امور اراضی کشور، حفظ کاربری اراضی و باغات و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان های استان با تدابیر ویژه ای در ایام نوروز پیگیری شد.
وی گفت: به همین منظور مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرزبرای آشنایی با مقررات و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقداماتی از جمله تهیه و توزیع 15 هزار پوستر و 10 هزار لوح فشرده حاوی اطلاعات با آرم سامانه 131 کرد.
یگانه مظهر ادامه داد: برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی اقداماتی نظیر برگزاری همایش حفظ کاربری اراضی کشاورزی، مانورعملیاتی مشترک تیم های گشت حفظ کاربری امور اراضی با محیط زیست و منابع طبیعی به استعداد 24 اکیپ در سطح استان جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم انجام شده است.
مدیراموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از مهم ترین اقدامات در 15 روز فعالیت تیم های نظارتی نوروزی اجرای 500 ساعت عملیات گشت زنی با طی مسافت 7400 کیلومتر در مدت تعطیلات نوروزی ذکرکرد که به شناسایی 307 مورد تغییرکاربری اراضی کشاورزی انجامید.
وی، صدور و ابلاغ 307 مورد اخطار به متخلفان، اجرای 16 مورد قلع و قمع در تبصره 2ماده10، اعاده 2.5 هکتار زمین به حالت اولیه و اجرای موفق 27 مورد توقف عملیات و جمع آوری ابزار و لوازم کارگران را از دیگر این اقدامات عنوان کرد.
مدیر امور اراضی استان البرز بیان داشت: به منظور دریافت گزارشات مردمی سامانه 131 در ایام تعطیل با حضور مستمر موفق به دریافت و پیگیری 240 مورد گزارش مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.