خسرو شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از سطح 4700 هکتار زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه بیش از 10 هزار تن دانه روغنی برداشت و توسط کمیسیون‌های خرید شرکت غله و خدمات بارزگانی منطقه به موقع خریداری و وجه پرداخت شود.

وی با اشاره به تجهیز کمباینها به هد برداشت کلزا در استان، عنوان کرد: هم‌اکنون کمیسیون‌ها در حال آماده‌سازی هستند تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملیات برداشت انجام شود و کمباینها نیز برای برداشت آماده هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس تفاهم‌‌نامه همکاری مشترک بین وزارت کشاورزی ایران و فرانسه کارشناسان یک شرکت فرانسوی به کرمانشاه سفر کردند تا از مزارع کلزا بازدید کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه کشاورزان در زمین‌های آبی می‌توانند در شهریور ماه امسال دانه روغنی کلزا را کشت کنند، افزود: کلزا به عنوان محصولی مناسب در تناوب با کشت گندم، برای برداشت محصولی بیشتر و با کیفیت‌تر باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از خام فروشی کلزا فرآوری این محصول در کارخانه روغن کشی انجام می‌شود، گفت: در صورتی که گندم در تناوب با کلزا کشت شود علاوه بر اینکه سبب پایایی گندم می‌شود کنترل بیماریهای گندم را نیز به راحتی میسر می‌کند.

شهبازی با اشاره به اینکه کلزا دارای کشت پاییزه است و آب کمی مصرف می‌کند عنوان کرد: با توجه به وابستگی کشور به روغن، در صورت کشت این محصول از میزان وابستگی کشور به روغن کاسته شده و با فرآوری کلزا در کارخانه روغن‌کشی می‌توان به خودکفایی رسید.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616419
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.