به گزارش خبرگزاری تسنیم از علی‌آبادکتول، مختار مهاجر صبح امروز در بازدید از مزارع و طرح مبارزه با آفات اظهار داشت: تاکنون بیش از 48 هزار هکتار از مزارع استان گلستان مجهز به آبیاری نوین شدند که 9 هزار هکتار آن‌ها در 3 سال گذشته بوده است.

وی تاکید کرد:در سال 95 بیش از 45 میلیارد تومان برای تجهیز زمین‌های استان به سیستم‌های نوین اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: امسال هم هفته گذشته بیش از 15 میلیارد تومان برای مجهز شدن زمین‌های استان اختصاص یافته که در حال تخصیص یافتن این اعتبارات هستیم.

مهاجر افزود: در این برنامه زمین‌های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم بارانی، سیستم ماشین‌های آبیاری مرکزی ولیمیر و به سیستم آبیاری تیپ یا نواری مجهز می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: با اجرای این طرح 200 مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب ایجاد می‌شود و به راندمان 6 تن در هکتار در تولید گندم رسیدیم.

وی با اشاره به روش‌های جدید در آبیاری نوین اظهار داشت: در گذشته هزینه اجرای طرح 13 میلیون تومان بود که با روش‌های جدید به 8 تا 9 میلیون تومان رسیده است.

مهاجر گفت: کشاورزان با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود و طراحی این سیستم در زمین‌های خود از سهم بلاعوض دولت تا 85 درصد اجرای طرح را اخذ می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: 150 تا 200 هکتار از اراضی گلستان مستعد این نوع آبیاری هستند که تاکنون بیش از 48 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان مجهز شده به آبیاری نوین مجهز شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا 6 سال آینده 100 هزار هکتار از اراضی گلستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شوند.

مهاجر اظهار کرد: استان گلستان در اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور جزء 7 استان برتر کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612619
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.