به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی روز سه شنبه درسخنرانی حسینیه سید الشهدا (ع) کرج افزود: باید در مجالس عزای سالار شهیدن به فلسفه قیام عاشورا و تبیین ابعاد مختلف این نهضت پرداخت و صرف عزاداری کافی نیست.
وی ادامه داد: نهضت عاشورایی امام حسین (ع) یک مکتب جاودانه برای بشریت است و برخی به خطا گمان می کنند نهضت عاشورا خاص سال 61 هجری بوده و وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع) قیامی را آغاز کرد و در همان سال به پایان رسید.
روحی یزدی گفت: از پیام های امام حسین (ع) به دست می آید که نهضت عاشورا یک نهضت آزادیبخش بود و هر انسان آزاده و آزادیخواه را می تواند رهنمون باشد،همچنان که رهبران آزادیخواه دنیا در طول تاریخ اعتراف کرده اند که با الهام از مکتب امام حسین (ع) سکان هدایت جامعه و طی مسیر آزادیخواهی را در پیش گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: از سخنان اباعبدالله الحسین (ع) روشن می شود که آن حضرت فردا و فرداهای بشریت دیده و مشعل هدایت را پیش پای آنان گذاشته اند و خلاصه کردن قیام عاشورا به سال 61 هجری جفای به اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای سید الشهدا (ع) است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: زیرا آن حضرت می فرمایند براعٍ مثل یزید ، این تعبیر یعنی نوکر مصداق و تعریف الگو و ذکر مصداق و تعریف الگو خاص یک دوره کوتاه تاریخی نیست .
وی ادامه داد: همانگونه که پیامبر اعظم (ص) امام حسین (ع) را چراغ هدایت برای همیشه و بشریت اعلام فرمودند یا در جای دیگر امام حسین (ع) می فرمایند ' کسی مانند من با فردی مانند یزید بیعت نمی کند' و این یعنی ذکر مصداق و غرض این است در هر زمان و در هرجا ظالمی در رأس جامعه قرار گیرد نباید زیر بار زور رفت و این سخن عبارتی دیگر از جمله ' کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ' است.
روحی یزدی افزود: با این همه عظمتی که در مکتب عاشورا دیده می شود با همه شمول و گستردگی آن ، ظلم به قیام امام حسین (ع) است که در مجالس عزای آن حضرت به فلسفه قیام و به تبیین ابعاد مختلف نهضت عاشورا پرداختند نشود و صرفا به طبل و دهل بسنده شود.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.