علی مظفریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل فنی در حوضچه شیرآلات محل انشعاب به خط طالقان وجود داشت که حدود 2 هفته کار را به تاخیر انداخت و مامجبور بودیم آن را تعمیرکنیم.
وی ادامه داد: پیش از این تعمیرات انجام شده بود اما شیر اصلی انشعاب باز نشد که دوباره آب منطقه ای البرز و تهران اقدام دیگری انجام دادند و در 2 روز گذشته آب وصل شده که اکنون در حال تست مخزن آب هستیم.
مظفریان اظهار داشت: در زمان حاضر فشار خط انتقال آب را پایین آورده ایم و مخزن و شبکه اصلی شهرجدید هشتگرد پس از شستشو آب وارد تصفیه خانه می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد:در مرحله نخست 50 لیترآب در ثانیه تحویل مشترکان هشتگرد می دهیم و این مقدار تا اواسط مهر ماه سال جاری و به تناسب نیاز شهروندان افزایش می یابد و پیش بینی شده تا اواخر مهر ماه امسال به 150 لیتر در ثانیه برسد.
وی گفت:150 لیتر در ثانیه برای 50 هزار نفر از ساکنان شهر جدید هشتگرد کفایت می کند.
مظفریان بیان داشت: خط انتقال آب طالقان از محل مخزن 180 هزارمتر مکعبی آب زیاران تغذیه می شود و
شهرجدید هشتگرد سالانه 5 میلیون متر مکعب آب آن را برداشت می کند.
وی بیان داشت: شهرک دارویی برکت سالانه یک میلیون متر مکعب ،کرج سالانه 47 میلیون متر مکعب و تهران نیزسالانه 95 میلیون متر مکعب از آب سد طالقان برداشت می کنند.
این مسئول با بیان اینکه برای انتقال آب سد طالقان 2 قرارداد منعقد شده است، گفت: 4 میلیارد تومان برای اجرای خطوط انتقال و مستحدثات و 4 میلیارد تومان برای ساخت تصفیه خانه اضطراری شهر جدید هشتگرد هزینه خواهیم کرد.
مظفریان افزود: تاکنون ٤ میلیارد تومان هزینه عملیات اجرایی شده است که نیازمند تخصیص اعتبار مناسب تری برای این پروژه مهم هستیم.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.