حسین طالعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مخزن، 10 هزار متر مکعب ظرفیت دارد و با هدف استفاده در زمان اوج مصرف ساخته و بهره برداری از آن آغاز شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری بافق با بیان اینکه ساخت این مخزن بمنظور تامین آب مناسب و پایدار صورت گرفته اظهار داشت: مقابله با بحران و همچنین جبران کمبود ذخیره آب در فصل تابستان هدف دیگر ساخت این مخزن است.
طالعی افزود: با توجه به اینکه شهر بافق از شهرهای کویری کم آب است، صدور مجوز ساخت این مخزن و هزینه آن از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی تامین شده است.
وی در ادامه، فعالیت‌های امور آبفای بافق در سه ماهه نخست امسال را یاد آور شد و گفت: اصلاح و بازسازی یک هزار و 500 متر شبکه آبرسانی، نصب 9 عدد شیر فلکه، تعویض 160 عدد کنتور خراب، رفع 160 مورد اتفاقات فرعی انشعاب و 12 مورد اتفاقات شبکه اصلی و اجرای خط آب انتقالی به طول 11 هزار و 500 متر از عمده فعالیت های این بازه زمانی است.
وی افزود: بهره‌برداری آزمایشی از خط آب انتقالی مخازن سنگ آهن به شهر بافق، اتمام عملیات ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، انجام 150 مورد آزمایش باکتریولوژی، تأمین 775 هزار متر مکعب آب توسط 18 حلقه چاه موجود از دیگر فعالیت‌های سه ماهه اول سالجاری آبفار بافق است.
طالعی با بیان اینکه امور آب و فاضلاب بافق اجرای 10 کیلومتر اصلاح و بازسازی در سطح این شهر را تا پایان سالجاری هدف ‌گذاری کرده ابراز امیدواری کرد با تأمین به موقع اعتبارات این هدف محقق شود.
شهر بافق از جمله شهرهای کم آب کشور می باشد که متوسط بارندگی آن در شرایط ایده ال 50میلیمتر است و سفره های آب این منطقه از جمله فقیرترین سفره های آبی کشور است.
18 حلقه چاه و 80 لتیر بر ثانیه آب انتقالی زاینده رود، آب شرب بیش از 12 هزار مشترک شهری بافق را تامین می کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.