به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، قاسم قلندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز فصول گرم میزان مصرف آب به صورت فزاینده‌ای بالا می‌رود که شهروندان با مصرف بهینه آب نقش موثری در مدیریت مصرف آن دارند.

وی فقدان فرهنگ استفاده عموم مردم و نهادهای مختلف از تانکر ذخیره آب را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت در شهر یاسوج دانست و افزود: این موضوع سبب ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان در مواقع قطعی و نوسان در شبکه آب می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج ابراز کرد: نصب تانکر ذخیره آب آنچنان که باید در شهرهای سردسیری استان به ویژه شهر یاسوج نهادینه نشده و به طور قطع با توجه به علل مختلف از جمله اصلاح و مرمت شبکه و کاهش حجم مخازن، قطعی آب امری اجتناب‌ناپذیر است.

قلندی با بیان اینکه بر اساس مقررات ملی ساختمان، نصب تانکر ذخیره آب در پشت‌بام منازل الزامی است، گفت: متأسفانه این موضوع در شهرهایی مانند یاسوج به فراموشی سپرده شده است و اغلب شهروندان و انبوه‌سازان در این زمینه غفلت می‌کنند.

وی بیان کرد: در هنگام نصب تانکر ذخیره آب، باید میزان مصرف آب شرب لحاظ و برای هر واحد مستقل حداقل به اندازه  1000 لیتر در نظر گرفته شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج تأکید کرد: شهروندان یاسوجی نصب تانکر ذخیره آب شرب در منازل خود را در دستور کار قرار دهند، و در غیر این صورت عواقب قطعی بلندمدت آب متوجه خود آنها است.

قلندری با بیان اینکه سال گذشته اقدامات  قابل قبولی در زمینه مدیریت و اصلاح شبکه توزیع آب شهر یاسوج انجام گرفت، گفت: یکی از مشکلات اصلی شبکه توزیع آب شهر یاسوج نبود شیر فشارشکن در شبکه توزیع بود که این موضوع خود عامل بخشی از شکستگی شبکه و هدر رفت آب بود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: به همین منظور مطالعه و نصب  20 شیر فشار شکن در نقاط  مختلف شبکه توزیع آب شهر یاسوج انجام و عملیاتی شد.

وی عنوان کرد: به منظور بهبود کیفیت شبکه توزیع آب و مهندسی مجدد آن نصب 80 فقره شیر تخلیه در دستور کار امور آب و فاضلاب شهری یاسوج قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617177
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.