به گزارش ایرنا، مجید سریزدی روز شنبه درنشست اعضای هیات مدیره شرکت توسعه صادرات استان با مدیرعامل ' البین بانک ' روسیه اظهار کرد: با برخورداری از توانمندی و خدمات مناسب ' البین بانک ' روسیه ، از این پس فعالیت های اجرایی 'مرکز عرضه محصولات صادرات ایرانی- البرزی' مستقر در مسکو به نحو مطلوب گسترش خواهد یافت.
وی گفت: ساز و کار مناسب برای توسعه تجارت و بازرگانی بین دو کشور به ویژه در بحث صادرات به روسیه فراهم شده که این اتفاق در تقویت کنسرسیوم ایران و روسیه بسیار موثر است.
مجید سریزدی افزود: درحال حاضر میزان صادرات سالانه ایران به روسیه از پانصد میلیون دلار تجاوز نمی کند ، لذا ما درپی آنیم این رقم را تا حد مطلوبی افزایش دهیم .
وی گفت : عمده صادرات ما به روسیه فعلا مواد غذایی است و ما علاقه مندیم سایر تولیدات ایران ازجمله دارو، صنعت پلاستیک ، صنایع دستی و معدنی و صنعت قطعه سازی کشورمان نیز در سبد کالاهای صادراتی به روسیه قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه صادرات البرز افزود: با همراهی کنسر سیوم ایران و روسیه و 'البین بانک' ، دو مشکل بزرگ در راه تعریف و ساماندهی صادرات در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات که به سادگی رفع خواهد شد باز کردن ال سی و ال سی های داخلی توسط 'البین بانک' روسیه است.
وی از مشخص شدن چگونگی عرضه مناسب محصولات 'ایرانی ، البرزی ' در روسیه به عنوان دومین مشکلی نام برد که در پوشش کنسرسیوم ایران برطرف شده است.
وی اظهار امیدواری کرد تجار و بازرگانان روسی عملا به عنوان خریدار پشت سر 'البین بانک' قرار بگیرند تا این بانک تضمین کننده پرداخت های آنان درپوشش ال سی های داخلی باشد.
مجید سریزدی گفت: وجود 'البین بانک' در مجموع کنسرسیوم ایران و روسیه این امکان را ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم از سرمایه گذاری های تعریف شده روسیه در استان البرز به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از طرح های مهم و آماده سرمایه گذاری خارجی در استان البرز، ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی در این استان است.
***بستر برای سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم است
در ادامه این نشست رییس اتاق تعاون استان البرز نیز در سخنانی به مهیا بودن زمینه سرمایه گذاری خارجی در فرودگاه پیام البرز اشاره کرد.
محمد علی مختاری گفت: استان البرز از سرمایه گذاری خارجی در زمینه های اقتصادی و نیز تجهیزات و امکانات درمانی استقبال می کند.
وی افزود: قوانین و مقررات حاکم در ایران سرمایه گذاری خارجی را از هرلحاظ تضمین می کند و صاحبان سرمایه می توانند بدون دغدغه خاطر در فعالیت های اقتصادی کشورمان مشارکت نمایند.
***سرمایه گذاری در تاسیس نیروگاه های برق شهرک های صنعتی
رییس شرکت شهرک های صنعتی استان البرزگفت:ما به تاسیس نیروگاه هایی با حداقل تولید بالای پنجاه مگاوات نیاز داریم ، چراکه کمتر از این میزان را واحدهای خودمان تولید می کنند.
جهانگیر شاهمرادی افزود: با افزایش نگرانی از گرمایش جهانی، فشار زیادی به صنایع وارد شده تا از میزان انتشار کربن در جریان تولید محصول کاسته شود ، لذا استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد : ما همجنین از مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های تصفیه و بازیافت آب استقبال می کنیم.
7411/ 6155سیده فرناز مرتضوی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.