دکتر علی اصغر شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سمپوزیوم به مناسبت هفته جهانی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها و با حمایت سازمان دامپزشکی کشور در سطح ملی در آخرین روز از هفته دامپزشکی و روز 20 مهرماه در این استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها داروهایی قوی هستند که میکروب ها را از بین برده و مانع تکثیر آن ها می شوند، اظهار داشت: مقاومت دارویی موضوعی است که از گذشته وجود داشته است.
وی گفت: میکروب ها مرتب تغییر می کنند تا آنتی بیوتیک را از بین برده و یا اثر آن ها را خنثی کنند و از علل ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیک ها می توان به استفاده بیش از حد یا استفاده غلط از آنتی بیوتیک ها در دام یا انسان که باعث از بین رفتن باکتری های مفید و اختلال در جذب ویتامین ها می شود، اشاره کرد.
شریفی اضافه کرد: استفاده از آنتی بیوتیک ها در عفونت های ویروسی که در این حالت این داروها به بدن ضرر می رسانند و از عوارض مقاومت آنتی بیوتیک ها، احتمال گسترش عفونت های مقاوم به افراد دیگر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر آنتی بیوتیک های وسیع الطیف در icu جوابگوی عفونت نیست و مقاومت آنتی بیوتیک ها یکی از معضلات بهداشتی جامعه امروز است.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز هدف از برگزاری این سمپوزیوم ملی را اطلاع رسانی، هم اندیشی و تبادل اطلاعات به روز مدعوین و سخنرانان سمپوزیوم متشکل از دامپزشکان، پزشکان، داروسازان و سایر مشاغل مرتبط دانست.
وی اضافه کرد: این سمپوزیوم در سه بخش مقاومت آنتی بیوتیک ها در دام ها، مقاومت آنتی بیوتیک ها در انسان و نقش مصرف آنتی بیوتیک ها در دام هایی که منبع غذایی انسان محسوب می شوند در ایجاد مقاومت آنتی بیوتیک ها در انسان برگزار می شود.
شریفی گفت: این سومین سمپوزیوم خواهد بود که با برنامه ریزی شورای سیاستگذاری سمپوزیوم با ترکیب مسئولان سازمانی و استانی دامپزشکی به صورت کشوری در موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی واقع در کرج برگزار می شود.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.