به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیز گیر روز دوشنبه در نشست حفاظت از منابع آب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به وضعیت منابع آبی و لزوم صیانت همگانی از سفره های آب زیرزمینی اظهار داشت: اولویت اصلی نشست های شورای حفاظت بایستی تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز حفر شده در محدوده شهرستان و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه بهره برداری است.
وی با تاکید بر مدیریت منابع آبی و ترویج فرهنگ استفاده مطلوب و صحیح از آب به اقدامات و فعالیت های این امور درزمینه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق و مسدود کردن چاه های غیر مجاز کشاورزی پرداخت.
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: چالش کم آبی یکی از مهمترین آسیب های پیش رو در بخش منابع آب زیرزمینی است که امیدواریم با صرفه جویی و مدیریت صحیح در مصرف بتوانیم نسبت به رفع این چالش گام برداریم.
وی افزود: ساماندهی و پلمب صنایع آلاینده، برنامه ریزی برای اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها و برخورد قانونی با تصرفات حاشیه رودخانه ها نیز از جمله اقداماتی است که در شهرستان و برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی انجام گرفته است.
فرماندار ساوجبلاغ گفت : ما حامی صنایع هستیم اما با استقرار صنایع آب بر مخالف هستیم .
پالیزگیر با تاکید بر اینکه امور آب موظف است تمام حریم وبستر رودخانه را ازساخت وساز وتجاوز به حریم ها پاکسازی کند.
وی گفت: بیشتر خسارت های وارده در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ در مواقع وقوع سیلاب به خاطر تجاوز به حریم و بستر رودخانه است.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه از مسدود کردن 140 حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب خبرداد و گفت : این تعداد در مقابل چاه های غیرمجازی که درشهرستان وجود دارد کافی نیست وباید جدیت بیشتری در این خصوص اعمال شود.
وی افزود: 60 دستگاه حفاری هم بنابر گزارش امور آب شهرستان‌توقیف شده که ضروری است نیروی انتطامی در همه مبادی ورودی و خروجی شهرستان دقت بیشتری را در تردد این ماشین ها داشته باشند و دهیاران هم ملزم هستند گزارش کنند واجازه فعالیت به آنها ندهند.
فرماندارساوجبلاغ برای چندمین بار هشدار داد که توسعه معادن شن وماسه در تهراندشت این شهرستان به سود منطقه نیست .
وی گفت : این معادن معادل شهر هشتگرد آب مصرف می کنند و باید امور آب نسبت به مسدود کردن چاه های آن ها اقدام کند.
پالیزگیر افزود: آلودگی زیست محیطی معادن شن وماسه از یک طرف و مصرف بی رویه آب ازسوی دیگر آسیب جدی به سفره های زیرزمینی منطقه وارد کرده است.
فرماندار ساوجبلاغ در خاتمه از شهرداری ها و صنایع آب بر خواست از پساب موجود در شهرستان استفاده کنند.
6155/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.