به گزارش ایرنا، روزنامه پیام زمان این مطلب را به قلم محسن حاجی میرزایی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: همواره یکی از مسائل مزمن و دیرپای اقتصاد کشور نوسانی و پایین بودن رشد اقتصادی در کشور بوده است که اطمینان فعالان اقتصادی برای حضور پرقدرت در اقتصاد کشور را با چالش جدی مواجه می کند.
دولت یازدهم در شرایطی که با رشد منفی و رکود تورمی بی سابقه در نیم قرن اخیر کار خود را آغاز کرد، به استثناء وقفه کوتاهی که به دلیل کاهش شدید قیمت نفت حاصل شد، همواره رشد اقتصادی را به صورت مثبت حفظ کرده و ارتقا بخشیده است، به گونه ای که در سال 95 رشد دو رقمی که در منطقه و بسیاری از کشورها متمایز است حاصل کرد.
در بخش دیگری از این مطلب آورده شده: دو نکته مهم و مطرح در رشد چشمگیر اقتصادی، یکی بالا بودن سهم نفت در رشد اقتصادی و دیگری منفی بودن رشد صنعت ساختمان بود که از سوی منتقدان نیز برجسته تر می شد، بر اساس آخرین گزارشی که امروز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت ارایه کرد ، سهم رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال بدون نفت 7 درصد و سهم رشد با احتساب نفت 6.5گزارش شده است.
این آمارهای مثبت و امیدوار کننده حاکی است که چرخ های اقتصاد کشور با اتخاذ سیاست های توام با تدبیر و پایداری بر سیاست ها و تاکید بر انضباط و هماهنگی به تدریج شتاب بیشتری می گیرد و امید است که سال جاری، سال استمرار در رشد کشور باشد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.