به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز سه شنبه در کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی در استانداری افزود: باید دستگاه های اجرایی برای تداوم رونق تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی استان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
وی گفت: بانک های استان مرکزی در اجرای طرح رونق تولید مشارکت جدی نداشته اند که این امر درنشست آتی روند اجرای پرداخت تسهیلات توسط بانک ها رسیدگی می شود.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری مرکزی نیز گفت: تاکنون،540 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در قالب طرح رونق تولید به واحدهای متقاضی در استان پرداخت شده است.
مجید نیکی ملکی افزود: از محل اعتبارات طرح رونق تولید در سال جاری، پنج هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که سه هزار و 910 میلیارد ریال آن سرمایه درگردش و یک هزار و 920 میلیارد ریال آن برای طرح های نیمه تمام است.
وی گفت: 2 میلیارد و 800 میلیون ریال برای نوسازی، بازسازی و تجهیز صنایع استان مرکزی از سوی وزارت صنایع و معادن برای توزیع در استان ابلاغ شده است.
نیکی ملکی اظهار کرد: برخی طرح های تولیدی نیمه تمام استان با پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصد در انتظار تسهیلات هستند که بانک ها با وجود ابلاغ اداری از پذیرش طرح های نیمه تمام خودداری می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: امسال تسهیلات رونق تولید از 160 میلیارد ریال به 200 میلیارد ریال افزایش یافته و انتظار است با همکاری بانک ها طرح رونق تولید در استان محقق شود.
ظفر افشون افزود: بانک های خصوصی همکاری مطلوبی برای پرداخت تسهیلات نداشته و همواره این مهم مورد گلایه مدیران استان بوده است.
وی اظهار کرد: 216 طرح نیمه تمام صنعتی و تولیدی با 90 درصد سرمایه گذاری در استان مرکزی وجود دارد که برای تامین تسهیلات به همکاری بانک ها نیاز است.
وی گفت: به 11 طرح رونق تولید استان درسال جاری 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
افشون بیان کرد: یک هزار و 181 متقاضی تاکنون در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که 579 متقاضی برای دریافت سه هزار و 400 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: بانک ها به علت بازپرداخت طولانی مدت تسهیلات نوسازی، از پذیرش این قبیل متقاضیان خودداری می کنند.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی هارمین قطب صنعت ایران و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی کشور را دارد.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهمیی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.