به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته جهادکشاورزی تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بویژه در بخش کشاورزی می تواند باعث توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال جدید شود.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان عملکرد مطلوبی داشته است، به همین منظور بایستی برای دستیابی به اهداف بلندمدت در این حوزه برنامه ریزی علمی بیشتری انجام گیرد.
سلیمانی دشتکی، مکانیزه شدن صنعت کشاورزی را باعث از بین رفتن برخی شغل ها دانست و یادآور شد: باید با ایجاد کارخانجات تولیدی، بسته بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین صادرات زمینه های افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در این بخش فراهم شود.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در خرید گندم رتبه نخست کشور را دارد.
ذبیح الله غریب اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در سال گذشته پنج کشاورز نمونه در سطح ملی داشته است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند هلو و تولیدات لبنی رتبه دوم و در تولید گردو رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.
غریب با تاکید بر این که 12 درصد اقتصاد کشور وابسته به تولیدات بخش کشاورزی است، تاکید کرد: این سرانه در چهارمحال و بختیاری 29 درصد است.
وی اجرای سیستم شبکه آبرسانی تحت فشار در کشاورزی را مطلوب دانست و یادآور شد: سال گذشته پنج هزار و 700 هکتار و در سه سال گذشته 11 هزار هکتار شبکه آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.
چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و تولیدات دامداری در کشور محسوب می شود.
21 تا 27 خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.