به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: دولت پایه مناسبی هم اکنون دارد و سریعتر و عمیق تر می تواند کارهای کشور را پیش ببرد و امید می رود ارزیابی چهار سال آینده به مراتب بهتر از آمار فعلی باشد.
وی یادآورشد: درآمدهای عمومی استان از 3.618 هزار میلیارد ریال در سال 92 به 6.830 هزار میلیارد ریال طی امسال رسیده است.
طهماسبی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی این استان از سه هزار و 100 میلیارد ریال در سال 92 به 6 هزار و 300 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سرانه مالیاتی از 600 میلیون ریال در سال 92 به 863 میلیون ریال در سال جاری رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات هزینه این استان از یک هزار و 110 میلیارد ریال در سال 92 به یک هزار و 870 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.
طهماسبی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای از 2 هزارو 570 میلیارد ریال در سال 92 به 2 هزار و 950 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: محصول ناخالص داخلی استان بدون لحاظ درآمدهای نفتی از 54 هزار و 70 میلیارد ریال به 112 هزار و و 110 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
وی اضافه کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی این استان در سال 92، 9 هزار و 930 میلیارد ریال بود که به 29 هزار و 750 میلیارد ریال تا سال جاری رسیده است.
طهماسبی ابراز کرد: ارزش افزوده بخش صنعت از 18 هزار و 130 میلیارد ریال در سال 92 به 33 هزارو 290 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: ارزش افزوده بخش خدمات این استان از 22 هزار و 200 میلیارد ریال در سال 92 به 48 هزار و 140 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
وی افزود: سرانه محصول ناخالص داخلی این استان از 53 میلیون و 500 هزار ریال در سال 92 به 107 میلیون و 520 هزار ریال رسیده است.
طهماسبی یادآورشد: نرخ تورم این استان از 28.3 درصد در سال 92 به 8.8 درصد در سال جاری رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: امسال برنامه های هفته دولت با سال های گذشته تفاوت هایی دارد چرا که دارای ابعاد شهرستانی است و برای هر شهرستان مراسم جداگانه برگزار می شود.
وی یادآورشد: علاوه بر اینکه تمام روزهای این هفته جشن ها و مراسم یادبودی برگزار می شود، هر روز بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید از رسانه در بخش های تولید و اشتغال، کشاورزی، انرژی، زیربنایی، آموزش، سرمایه گذاری و گردشگری و رفاه اجتماعی پخش می شود.
طهماسبی با بیان اینکه امسال جشنواره حال و هوای مردمی تر و عمومی تری دارد، اظهار کرد: به طور معمول اجرای برنامه های سالانه در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی، موجب شکل گیری ظرفیت ها و فرصت های تولیدی از یک سو و ارایه خدمات عمومی و زیربنایی از سوی دیگر به جامعه می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: با این اقدامات، بخشی از تعهدات دولت ها در ایجاد زیربناها و خدمات اجتماعی فراهم و به تبع آن بخشی از انتظارات عمومی مردم و بخش خصوصی نیز پاسخ داده شود.
وی خاطر نشان کرد: به حتم بدون تحلیل های کارشناسی و تدوین آمار و اطلاعات دقیق و مستدل، تدوین و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت استان و همچنین مدیریت صحیح برنامه ها این مهم انجام نخواهد شد.
طهماسبی ادامه داد: از سوی دیگر بی اطلاعی ذینفعان از وضعیت عمومی شاخص های اقتصادی و اجتماعی و همچنین نبود تعامل لازم بین مردم و دستگاه های اجرایی امکان دستیابی به اهداف عمومی جامعه را فراهم نخواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی از آخرین اقدامات انجام شده در چارچوب مشخص از ضرورت های مدیریت های بخشی و کلان استان است تا ضمن ارائه پیشرفت ها و موفقیت ها و احاطه بر کمبودها و کاستی ها، تلاش لازم برای پاسخگویی به مطالبات شهروندی به نحو موثری انجام شود.
وی اضافه کرد: در سطح استان زنجان در چارچوب برنامه های توسعه ای و راهبردی مرتبط با بخش‌های مختلف٬ اقدامات ارزنده و قابل توجهی در راستای ارتقای سطح خدمات در حوزه های مختلف طی چهار سال گذشته انجام شده است.
طهماسبی ابراز کرد: این موفقیت ها حاصل تلاش‌های بی‌دریغ مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و همراهی و همدلی مردم و بخش‌ غیردولتی استان بوده به گونه ای که امروز ما را در جایگاه بهتر و قابل قبول‌تری نسبت به سال 1392 قرار داده‌است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: دولت تدبیر و امید در کنار اقدامات بزرگ و اثرگذاری که در زمینه‌های متوقف کردن رشد منفی اقتصادی، کنترل تورم، اجرای طرح تحول سلامت، اصلاح ساختار بودجه عمومی، کاستن از بدهی دولت به بانک ها٬ صندوق های بیمه و بخش خصوصی و مهم‌تر از همه حل پرونده پیچیده هسته‌ای و رفع تهدید جنگ و لغو تحریم‌ها و ایجاد فضا و بستر مناسب برای توسعه تعاملات بین المللی به ویژه در حوزه مناسبات اقتصادی به عمل آورده‌است.
وی تاکید کرد: دولت کارهای بزرگ و اقدامات موثری نیز در بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در سطح کشور انجام داده‌ که بخش قابل توجهی از این اقدامات به بهبود شاخص‌ها و ارتقای امکانات و خدمات مورد استفاده مردم در اقصی نقاط کشور به ویژه روستاها، بخش‌ها و شهر‌های کوچک و کاستن از مشکلات آنها منجر شده‌است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.