به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز چهارشنبه در نشست با داوران این جشنواره کشوری که در دبستان دخترانه نرجس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود: پس از ارزیابی داوران از بین 170 اثر برتر از استان های مختلف ، 64 اثر به مرحله نهایی ارزیابی دبیرخانه این جشنواره مستقر در استان البرز مستقر راه یافت.
وی یاد آور شد: 56 اثر برتر این جشنواره مربوط به استان البرز است و سیستان و بلوجستان تنها استانی است که در این جشنواره ملی شرکت نکرده است.
وی از آگاهی بخشی، تثبیت و تغییرِ نگرش در مخاطبان این برنامه ملی در بین دانش آموزان ، معلمان و والدین از طریق هنر به عنوان اهداف این جشنواره کشوری نام برد.
ساکی با بیان اینکه این جشنواره ملی از 23 تا 25 مرداد ماه سال جاری با حضور کارشناسان حوزه ستاد، معاونین آموزش ابتدایی استانهای کشور، منتخبین جشنواره و مدیران استان در البرز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: امید واریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در ارزشیابی کیفی – توصیفی دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: برای اجرای مطلوب این جشنواره مهم کشوری که نقش مهمی در فرهنگ سازی ارزشیابی توصیفی در بین جامعه هدف دارد، 5 کمیته با عنوان کمیته های اجرایی، اطلاع رسانی، داوری، تشریفات و علمی در استان البرز تشکیل شده است.
ساکی گفت: 64 فیلم کوتاه برتر از 30 استان کشور در دو بخش فرهنگیان و آزاد در البرز به مدت سه روز در البرز مورد داوری قرار گرفت تا منتخبان این جشنواره برگزیده شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به مشارکت کارگروه معاونت آموزش ابتدایی استان ها پرداخت و افزود: با اطلاع رسانی مناسب و به موقع زمینه حضور همکاران و هنرمندان درارائه آثار خود به این جشنواره فراهم شد.
ساکی محورهای این جشنواره را در بخش نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد و ارتباط اولیا و معلمان ، بازخورد کیفی - توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار ( فرایندی و فرآورده ای)، اجرای آزمون عملکردی و استفاده از چک لیست ها ذکر کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آموزگاران ، مربیان ، مدیران و معاونین مدارس و دانش آموزان هنرمند، فیلم سازان، کارگردانان و هنرمندان نیز آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ملی در استان ها ارسال کردند.
وی خاطرنشان کرد: با کمک داوران استانی و رابط دبیرخانه ارزشیابی کیفی – توصیفی دراستان ها، 2 نمونه از آثار برگزیده ' یک اثر از بخش همکاران فرهنگی و یک اثر از بخش آزاد 'به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی-توصیفی مستقر در استان البرز ارسال شد.
وی گفت : تا کنون نشست های مختلفی در زمینه فرایند برگزاری جشنواره فیلم از جمله در بخش ارسال پوستر فراخوان برای استانها، تشکیل کمیته های اجرائی و داوران جشنواره، زمان و مکان برگزاری جشنواره، دعوت از مدعوین جشنواره و ... در استان البرز برگزار شده است.
در این نشست داوران این برنامه ملی به بیان دیدگاه های خود در زمینه سطح فیلم های تولیدی ، چگونگی ارزیابی نخستین آثار برتر ارسالی از استان های مختلف به جشنواره کشوری ارزشیابی کیفی - توصیفی در استان البرز پرداختند.
همچنین فیلم کوتاه به نام 'بدون غلط ' از استان البرز به نمایش درآمد و مورد ارزیابی داوران در مرحله نهایی جشنواره قرار گرفت.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.