وحید یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان پژوهشگر دبیرستان غیر دولتی ملاصدرا در کرج موفق به کسب دیپلم افتخار در طرح ساخت نانویی در مسابقات اختراعات جهانی 2017 شدند.
وی اظهار کرد: نیوشا فراقی زاده و رمینا رحمانی با طرح ساخت نانو فیلتر تصفیه هوا مقام سوم را در این دوره از مسابقات جهانی به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: پانیذ گلستانی نژاد با طرح ساخت سنسور تشخیص آنفارکتوس قلبی در مسابقات بین المللی نوآوری های اختراعات در اروپا مقام دوم را به دست آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یاد آور شد: این دانش آموزان از پژوهشگران پژوهشسرای دانش آموزی معلم ناحیه یک هستند که در نهمین دوره از مسابقات و نمایشگاه اختراعات جهان که در رومانی برگزار شد، توانستند برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ،982 مخترع از 38 کشور جهان شرکت کردند که دانش آموزان البرزی در این دوره موفق به کسب دیپلم افتخار و دو مقام برتر شدند.
وی تصریح کرد: در این مسابقات شرکت کنندگان به صورت حضوری و غیر حضوری با هزینه شخصی و با همت شرکت مجری طرح مخترع جوان شرکت کردند که طرح ها و اختراعات آنان مورد توجه و استقبال شرکت های سرمایه گزار خارجی قرار گرفت.
یعقوبی ادامه داد: امید است این اختراعات و نو آوری های نوجوانان و جوانان ایران زمین مورد توجه مسئولان و شرکت های ایرانی واقع شود تا با تجاری سازی این طرح ها، شاهد تحولی اساسی و دانش بنیان در ایجاد اشتغال، تولید داخلی و خودکفایی ملی باشیم.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.