به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین گلریزان بنیادکودک برای کمک به کودکان ونوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست بنیادکودک مازندران دوشنبه شب به میزبانی شعبه این بنیاد درآمل برگزار شد.
مسئول بنیاد کودک مازندران شعبه آمل دراین آئین گفت: هم اکنون بیش از350 کودک بی سرپرست وبدسرپرست زیرپوشش خدمات حمایتی بنیادکودک مازندران شعبه آمل قرار دارند که از سوی حدود 500 کفیل داخل وخارج از کشور به عنوان حامیان مالی درقالب کمک پرداخت مستمری ماهیانه و هزینه های تحصیلی حمایت می شوند.
افسانه اسدپور'ادامه داد: به هرکودک به طور میانگین ماهانه بیش از 150 تا 300 هزارتومان مستمری با توجه به نوع نیاز تحصیلی شان پرداخت می شود.
وی اضافه کرد، که در طول سال نیز از سوی بنیاد کودک آمل نیز به خانواده های این دانش آموزان مستعد، کمک هزینه وسایل زندگی و نیز سبدهای کالایی و سفرهای اردویی انجام می شود.
مسئول بنیاد کودک مازندران شعبه آمل ادامه داد: با حمایت خوب شهروندان آملی وهمراهی اعضای هیات امنای این بنیاد ونیز خیران، قدم های بسیار خوبی برای حمایت از دانش آموزان مستعد زیرپوشش این بنیاد که ازجمله آن ساخت خانه مستقل برای بنیاد کودک بوده انجام شده وبرنامه های دیگری هم در راستای بهبود وضعیت معیشت آن در دست اجرا است.
اسدپور ادامه داد: بنیاد کودک آمل یکی از چندین شعبه استانی این بنیاد در کشور است که از بهمن سال 86 در شهرستان آمل راه اندازی شده است.
بنیادکودک با نام موسسه خیریه رفاه کودک به طور رسمی در سال 73 درایران آغازبه کار کرده و نهادی کاملا خصوصی، مستقل و دارای یکی از وسیع ترین شبکه های امورخیریه درجهان است.
همچنین دراین آیین حاج مصطفی فیروزی یکی ازاعضای هیات امنای بنیاد کودک آمل که در چند سال گذشته با حمایت او خانه بنیاد کودک دراین شهر راه اندازی شده بود، در پاسخ به شایعاتی مبنی بر خداحافظی او از این شهر گفت، بنده گله ای از کسی ندارم، نه از مردم و نه از مسئولین شهر وهمیشه محبت ولطف این مردم شامل حال من بوده است.
وی افزود: رفتن من از آمل به دلیل کهولت سن است واینکه من مجبورم به خاطر اینکه خانواده ام در تهران سکونت دارند، آخر هر هفته به تهران بروم واین وضعیت برای من قدری مشکل ساز شده است.
وی گفت: من فرزند آمل هستم وهمیشه در این شهر رفت وآمد خواهم داشت.
دراین مراسم همچنین از کتاب ' پزشکی در ادبیات ایران زمین' نوشته دکتر محمدجواد ابوئی با حضور مسئولان شهری رونمایی شد.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.