عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این طرح در مدارس دوره دوم متوسطه به منظور بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز برای رفع اشکالات درسی سایر دانش آموزان، نهادینه کردن فعالیت های گروهی و ارتقای کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس در بین آنان اجرا شد.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح در بخش آموزشی موجب ارتقای یادگیری و موفقیت علمی دانش آموزان، تقویت حافظه و افزایش رضایت دانش آموز با تجربه ی یادگیری ها ، توسعه ی مهارت ها در ارتباط شفاهی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان می شود.
وی در ادامه به ارتقای کیفی و کمی یادگیری دانش آموزان در طرح همیار معلم اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح 2 الی 3 نفر از دانش آموزان برتر در کلاس به عنوان سرگروه 'همیار معلم ' انتخاب می شوند تا در وقت خارج از تدریس معلم در کلاس درس مسئولیت آموزش سایر هم گروهی های خود را بر عهده بگیرد.
وی تصریح کرد: طرح همیار معلم برای کیفیت بخشی به امورآموزشی و پرورشی به منظور تحقق اهداف عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش و بستر سازی مناسب برای مشارکت فعال دانش آموزان در عرصه های علمی و اشاعه روش های فعال تدریس به اجرا درآمده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد:طرح همیار معلم یکی از برنامه های هفده گانه ی اداره آموزش و پرورش در دوره دوم متوسطه نظری است که در سال تحصیلی 96 -95 در 1517 کلاس درس البرز اجرا شد.
سلطانیان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 96-95 در البرز مدارس دخترانه شاهد شهید کلانتری، حجاب، نمونه دولتی شهید بهشتی، حضرت خدیجه کبری (س) ، قلم چی ، شهید صدر، فاطمیه ، اهل بیت (ع) ، آیت ا.. خامنه ای، شهید فلاح پور، الزهرا (س) ، عفاف ، حضرت مریم (س) و سمیه توانستند در طرح کشوری همیار معلم برتر شناخته شدند.
وی بیان کرد: این مدارس از نواحی آموزش و پرورش یک ، دو ، سه و چهار کرج و مناطق ساوجبلاغ، نظرآباد ، اشتهارد و طالقان در طرح همیار معلم برای البرز افتخار آفرینی کردند.
وی تاکید کرد: در این طرح کشوری ،32 هزار و 721 دانش آموز در 210 مدرسه این استان تحت پوشش قرار گرفتند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.