یوسف خدادادی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۳۰ زندانی مالی در زندان‌های استان شناسایی شده‌اند که هیچ یک بزهکار و مجرم نبوده بلکه بدهکار هستند.

وی افزود: این افراد اغلب آبرومند و مستحق بوده و متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، از دست دادن شغل، بدهکاری مالی، رکود اقتصادی، نبود شغل، اختلافات خانوادگی و مهریه و حتی مواردی چون پرداخت هزینه اجاره‌بها و یا جهیزیه زندانی شده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پاسخ به اینکه آیا تعداد زندانیان مالی در اردبیل با رشد آماری مواجه است، اضافه کرد: متأسفانه ما به دلایل مختلف شاهد افزایش زندانیان مالی هستیم که رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تولید پایین و بیکاری به آن دامن زده است.

خدادادی متذکر شد: این افراد در زندان‌ها کنار افراد مجرم و بزهکار زندانی می‌شوند و برخی بعدها به دلیل هم‌نشینی به سمت بزه و جرایم مختلف تمایل پیدا می‌کنند.

وی متذکر شد: از سویی نه تنها خود فرد بلکه خانواده وی نیز بعد از زندانی شدن در معرض آسیب قرار گرفته و این آسیب در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تأکید کرد: ستاد دیه زندانیان مالی نیازمند و مستحق را شناسایی کرده و نسبت به آزادسازی آن ها تلاش می‌کند.

خدادادی تأکید کرد: تاکنون چهار هزار زندانی جرایم مالی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و تنها از سال گذشته تا کنون ۲۷۸ زندانی مالی به آغوش خانواده بازگشتند.

وی مبلغ بدهی این افراد را ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بدهی ۶۳۰ زندانی مالی فعلی نیز نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: روز ۲۰ خرداد ماه جشن گل‌ریزان بعد از نماز مغرب و عشا در سالن ولایت اردبیل برگزار می‌شود که امید می‌رود فرصتی برای مشارکت خیرین جهت آزادسازی زندانیان فراهم کند.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 667778
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.