ناصر زارع عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه این تعداد شغل در بخش های مختلف واحدهای تولیدی، صنعتی، مشاغل خانگی ، خدماتی و رفاهی ایجاد شده، اظهارکرد: از این تعداد، مشخصات 736 نفر در سامانه رصد این اداره ثبت شده است.
وی افزود: بخش کشاورزی شهرستان ابرکوه ظرفیت خوبی در زمینه تولید و اشتغال دارد که سال گذشته با تشکیل 9 تعاونی در حوزه کشاورزی زمینه اشتغال 113 نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است.
این مسئول ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی که دولت درسالهای گذشته با آن روبرو بود، در شهرستان ابرکوه با تلاش هایی که صورت گرفت، تعطیلی واحدهای تولیدی را شاهد نبودیم .
رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی ابرکوه ادامه داد: سال گذشته 20 واحد تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با سرمایه ثبتی 874 میلیون ریال تشکیل و زمینه اشتغال 145 جویای کار فراهم شد.
زارع تاکیدکرد: هم اکنون در این شهرستان 800 فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در رشته های اقتصاد، کشاورزی، حسابداری، رایانه، روانشناسی، حقوق، مدیریت و جغرافیا وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری و زنجیره تولید محصولات کشاورزی فراهم است و با سرمایه گذارانی که در این زمینه ها فعالیت کنند، همکاری می شود.
بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی درزمینه های خدماتی، صنعتی، معادن، تعاونی، کشاورزی وساختمانی در شهرستان ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت بیش از پنج هزار کارگر را فراهم کرده اند .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.