ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.
به گفته وی همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در این طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.
وی افزود بر این اساس جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان شغل می‌توانند ازامروز با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.
پالیز گیر گفت: سهم بیمه و حقوق ماهانه افراد به میزان 310 هزار تومان توسط دولت پرداخت می شود و کارفرما هم از دادن مالیات نیز معاف است.
وی گفت :در این طرح افراد بیکار در یک دوره شش ماهه آموزش لازم را می بینند که در صورت نیاز و رضایت کارفرما می توانند جذب آن مجموعه یا با آمورشی که دیده اند در سایر صنایع جذب و مشغول به کار شوند.
این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است و بر اساس دستور العمل اجرایی آیین نامه نظام هماهنگ طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مهمترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان است.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.