علی سالارکیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 650 مددجوی البرزی زائر حریم قدس رضوی شدند واجرای همزمان برنامه های توانمند سازی فرهنگی به همراه توانمندسازی اقتصادی همواره در دستور کار این نهاد قرار دارد .
وی با اشاره به اینکه در مجموع رقمی معادل 2 میلیارد ریال ، بابت اعزام این کاروان ها به مشهد مقدس هزینه شده ادامه داد : هدف از برگزاری این اردوها تقویت ارزش ها و باورهای دینی ، ایجاد نشاط معنوی ، انس بیشتر با ائمه اطهار (ع) و بهره گیری از برنامه های فرهنگی تدوین شده در حرم رضوی است .
سالارکیا با بیان اینکه هزینه های این طرح از محل اعتبارات این نهاد و کمک های خیرین در طرح شوق زیارت تامین شده است ، اظهارکرد : اولویت اعزام مددجویان به مشهد مقدس با کسانی است که سالهای طولانی توفیق تشرف به حرم رضوی را پیدا نکرده اند .
مدیرکل کمیته امداد البرز با تاکید بر اینکه امسال و در طول فصل تابستان ، دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد در البرز به اردوهای مختلف زیارتی و تفریحی اعزام خواهند شد ، گفت : توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با برنامه ریزی لازم انجام می شود .
وی با ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ' شوق زیارت ' افزود: مطابق این طرح مددجویان تحت حمایت این نهاد با مساعدت مالی خیرین و مردم نیکوکار استان البرز به مشهد مقدس اعزام می شوند و امسال بر اساس برنامه تدوین شده ، مددجویان کهنسال و نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند و یا سالهای متمادی از زیارت قبلی آنان می گذرد با تعیین اولویت مشمول این خدمت خواهند شد .
سالارکیا یادآور شد : همه مددجویان شرکت کننده در این اردوها طبق هماهنگی بعمل آمده با تولیت آستان قدس رضوی در مدتی که مهمان امام رضا (ع) هستند از غذای متبرک حضرت و برنامه های متنوع فرهنگی و دینی مانند نوحه سرائی و شعرخوانی آستان مقدس رضوی نیز بهره مند خواهند شد .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز همچنین گفت : کمیته امداد در کنار برگزاری طرح‌هایی که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جهت رفع مشکلات معیشتی نیازمندان انجام می‌شود ، کمک‌های مشخصی را نیز برای تامین نیازهای فرهنگی و معنوی مددجویان جذب می کند .
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.