مسعود مهران نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر رئیس جمهوری با موضوع خشونت از کجا نشات گرفته است، چگونه عده ای خشونت را می آموزند، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد، چگونه می توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم و چگونه می توانیم جوامع منطقه خود و جهان را از خشونت برهانیم در مدارس این استان برگزار شد.
وی اظهار کرد: مخاطبین این دوره چهار گروه دانش آموزان دختر و پسر همه دوره های تحصیلی به جزء سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره ها، دانشجو معلمان و اولیاء دانش آموزان هستند.
وی با اشاره به اعلام پرسش مهر رئیس جمهوری ایران در آئین بازگشایی مدارس در مهر ماه 95 خاطر نشان شد: بلافاصله ستاد پرسش مهر ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد و کانون فرهنگی - تربیتی شهید محمد جسین فهمیده به عنوان دبیرخانه هفدهمین دوره پرسش مهر انتخاب شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: مخاطبین این دوره در ۱۲ رشته با هم به رقابت می پردازند و آثار برتر استانی به دبیرخانه کشوری ارسال شد.
مهران نیا در ادامه به اهداف پرشس مهر ریاست جمهوری که همان به تحقیق وا داشتن دانش آموزان، فعالیت اولیاء و دانش آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز می باشد پرداخت.
وی اضافه کرد: فراخوان این پرسش ملی از مهرماه 95 در مدارس و کانون های فرهنگی- تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان البرز انجام شد و مخاطبان فرصت داشتند تا 30 آذرماه پاسخ های خود را به مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند ،تحویل دهند.
این مسئول یادآور شد: آثار برتر مخاطبان در پرسش مهر 95 ریاست جمهوری در سه مرحله مدرسه ای ، منطقه ای و استانی مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار منتخب به دبیرخانه کشوری ارسال شد.
مهران نیا به استقبال پرشور مخاطبان در این فراخوان ملی به ویژه دانش آموزان و مربیان اشاره و یادآور شد: آثار ارسالی در رشته های سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، وبلاگ، گرافیک شامل تصویر سازی، پوستر ، عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه ، مستند، نمایشنامه نویسی و .... از نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش به کانون استانی شهید فهمیده در کرج تحویل شد و از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی در ادامه به برتر شناخته شدن یک اثر دانش آموز البرزی در کشور اشاره و تصریح کرد: در مرحله استانی 58 اثر دانش آموزی و 82 اثر فرهنگی برتر شناخته شد.
وی تاکید کرد: آئین تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری البرز فردا در کانون شهید فهمیده کرج برگزار می شود.
البرز 473 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.