مدیرانتشارات ضریح آفتاب و مسئول برگزاری جشنواره روز شنبه درحاشیه اختتامیه آن درگفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دو هزار و 484 اثر ادبی در قالب دو هزار و 75 داستان و 409 شعر در این جشنواره در سه مرحله داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که در هر بخش 12 اثر برگزیده معرفی شده اند.
محمد رضا بهروش افزود: فراخوان این مسابقات در سطح مدارس استان انجام و و منتخبین در چهار دوره اول و دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه برگزیده شده اند.
وی گفت:موسسه انتشاراتی ضریح آفتاب با هدف ایجاد انگیزه و بروز استعدادهای دانش آموزان در عرصه های ادبی اقدام به برگزاری شش دوره این مسابقات کرده است.
همچنین مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی دراین مراسم گفت: برگزاری این جشنواره ها باعث کشف و هویدا شدن استعدادهای دانش آموزان شده است بنابر این مسئولان امر وظیفه دارند با برگزاری کلاسهای آموزشی هدفمند، به پرورش و آموزش بیشترو بهتر این نخبگان در حوزه ادبیات بپردازند.
علیرضا کاظمی، برگزاری این جشنواره دراستان را درحوزه فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح کشور کم نظیر عنوان کرد و افزود:ادبیات یکی از بهترین و لذت بخش ترین جلوه های هنری برای خالق و مخاطبان اثر و بهترین ابزار انتقال دهنده اندیشه ها است.
وی خطاب به دانش آموزان گفت:درپشت نوشته های شما باید اندیشه های بلند برای اصلاح ساختارها ، اخلاق و هدایت افراد جامعه باشد و زمانی به این هدف مهم می رسید که راه و روش دست نوشتن را بدانید .
دراین مراسم به نفرات برگزیده هدایایی تقدیم شد و قرار شد انتشارات ضریح آفتاب آثار منتخب ششمین دوره نویسندگان فردا را نیز همچون دوره های گذشته منتشر کند.
این مراسم با حضور نویسندگان دانش آموز آثار ادبی ، والدین و مربیان آنان و به همت انتشارات ضریح آفتاب و حمایت بیمه معلم در سالن تربیت مشهد برگزار شد.
مدیر کل ومعاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ریاست و عضویت در هئیت امناء موسسه فرهنگی،هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب را به عهده دارند.
این موسسه در سال جاری با تحقق شعار« هر روز یک کتاب » 388 عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده است.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.