اسماعیل خلیلی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با کاریابی های غیر دولتی استان اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نشان دهنده اهمیت حل معضل بیکاری در کشور است.
وی با بیان اینکه نباید اشتغال را به تولید گره بزنیم، افزود: بخش صنعت و تولید کشور در حال حرکت به سمت استفاده از دستگاه های با تکنولوژی جدید است با همچنین رویه ای کاهش نیروی انسانی مواجه می شویم.
به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز باید اشتغال به سمت بخش خدمات هدایت شود زیرا بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می کند.
خلیلی ادامه داد: با اجرای طرح های اشتغالزایی جدید مانند آموزش های فنی حرفه ای، سفارش پذیر و مخاطب محور باید به سمت اشتغالزایی در بخش خدمات و سرمایه محور کردن تولید و نیز استفاده از تکنولوژی های برتر پیش برویم در غیر این صورت در حل معضل بیکاری به نتیجه نخواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر هزینه های تولید داخلی با وجود تسهیلات با سودهای کلان و سایر هزینه ها سنگین است، گفت: با مجهز شدن به تکنولوژی های روز، افزایش تولید با کیفیت، ارزان قیمت و قابل رقابت با بازارهای جهانی با پدیده قاچاق کالا و نیز بیکاری مواجه نخواهیم شد.
خلیلی با اشاره به خدمات ارزنده دولت در بخش تولید واشتغال با توجه به بهبود فضای سرمایه گذاری خارجی در کشور، اظهار کرد: با ایجاد فضای مناسب و امنیت سرمایه گذاری در کشور همچنین حضور سرمایه گذاران خارجی با سرمایه ارزان قیمت می توان تولید و اصلاح اقتصاد داخل کشور بهبود بخشید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فعالیت کاریابی های استان البرز ادامه داد: خوشبختانه کاریابی های استان در اجرای واگذاری امور غیر حاکمیتی، بیمه بیکاری و الکترونیکی کردن این فرآیند که برای اولین بار در کشور انجام پذیرفت، بسیار موفق عمل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی بدون مهارت هستند کاریابی ها باید با راهنمایی صحیح کارجویان و معرفی آنان برای آموزش های مهارتی شغلی؛ زمینه اشتغال آنان را بر اساس نیاز بازار کار فراهم آورند.
خلیلی همچنین بر گسترده کردن فضای تعاملی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی ها با واحدهای تولیدی استان و استفاده کاریابی ها از تکنولوژی های جدید مانند سایت های اینترنتی، ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات صحیح و حرفه ای برای آشنایی کارجویان با رشته های شغلی موردنیاز در استان تاکید کرد.
وی بر ضرورت مشتری مداری، تکریم کارجویان در کاریابی ها، ارتقای کیفیت، سرعت بخشی خدمات و اجرای قوانین و ضوابط قانونی ابلاغی در خصوص مقرری بگیران بیمه بکاری تاکید کرد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 626316
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.