به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در آئین متمرکز استانی هفته سلامت که در دبیرستان متوسطه دوره اول شاهد عفاف برگزار شد افزود: در حوزه سلامت وارتقاءسطح سلامت جامعه بیشترین خدمات از سوی دولت تدبیر وامید شده است.
عبدالکریم رستمی اظهار کرد: درتعالیم دینی نسبت به سلامتی وبهداشت افراد تاکید شده به گونه ای که سلامتی در توسه کشور نقشی اساسی و محوری دارد.
وی بیان کرد: درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش یکی از ساحت های ششگانه، ساحت زیستی وبدنی است که درافق چشم انداز1404کشور به آن تاکید شده است.
وی بابیان اینکه آماده نمودن دانش آموزان برای یک زندگی سالم،بانشاط و پرامید از وظایف مدارس است، خاطر نشان شد:موضوع سلامت ازموضوع های مهم نظام اسلامی بوده و در حوزه سلامت و ارتقاء سطح سلامت جامعه بیشترین خدمات از سوی دولت تدبیر و امید شده است.
وی در ادامه به اجرای برنامه های هدفمند حوزه سلامت در مدارس پرداخت و یادآور شد: برای افزایش دانش آگاهی دانش آموزان و والدین در این حوزه اقدامات گسترده ای در طول 4 سال دولت تدبیر و امید در مدارس عملیاتی شده است.
در این آئین دانش آموزان دختر دبیرستان شاهد با پوشش محلی از چهار گوشه ایران اسلامی مردم را به رعایت شاخص های سلامتی در قالب مثلث سلامت دعوت کردند.
برخی از دانش آموزان نیز به برنامه های فردی و اجتماعی در راه پیشگیری از افسردگی بر اساس شعار جهانی ویژه هفته سلامت در سال 96 پرداختند.
تعدادی از دانش آموزان به منظور آشنایی افراد با محورهای سلامت اقدام به برپایی ایستگاه نقاشی، پایگاه سلامت، مشاور تندرستی ، ایستگاه دمنوش ها ، کتاب ، برشورها و پیام های آموزشی با عنوان سلامت کردند.
برخی از دانش آموزان دوچرخه سوار و اسکیت باز نیز با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شعار ورزش - تندرستی سر دادند.
برپایی سفره سلامت خانه ایرانی و لوازم بهداشت فردی از دیگر برنامه های جالب این مدرسه دخترانه به مناسبت هفته سلامت است که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.